torsdag 12 juli 2018

Ledigvecka

Då var nätterna gjorda. De har varit bra allihopa. Man lär sig en jävla massa varje pass man är där och jobbar.Gjorde en natt med Joanna och två med Tina. Lagom mycket att göra, det tryckte på lite ibland men det gör inget. Så länge man känner att man har koll på läget. Vi är rätt utsatta nattetid. Två uskor och en sköterska på ca 15 patienter. Allt måste flyta, när det inte gör det så blir det spännande. Och ett lagom flyt är svårt att få till. Vi jobbar med svårt sjuka patienter, det kan vända på en sekund om man har otur. Livet är så himla skört..

Jaja, i huset börjar det komma upp lite på väggarna, ute är jag och rotar så jag tror fan jag rotar till mer än vad jag får ordning. Men, det är inte brått och det stör ingen. Det är ju bara jag här.
Måste upp i en stege och få igen en lucka på uthuset. Kommer bli spännande.

I morgon ska jag och träna för sista gången på sjukgymnastiken, sen är det semester därifrån med. Kommer bli totalt förslappad under sommaren. Efter det ska jag ut till Perserud och titta till ridskolans hästar. Ska bli mysigt, man saknar dom! Och få lukta lite ska bli så himla göttigt!

Tänker jag till lite innan jag åker, så kunde jag ju även landa en sväng på Ingestrand. Borde kanske gå och packa direkt så det blir gjort, hahaha!
Njuta av min ledighet ska jag göra iallafall. Antagligen kommer väl rekryteraren höra av sig. Hon skrev i morse och frågade om jag kunde göra en extra natt.  Funderade runt detta och skulle precis skriva att jag inte kunde, då hade hon löst det.

I kväll kan en av de bästa människorna i mitt liv varit här. Niklas.  Han har ordnat så att nätet fungerar och dessutom varit givmild nog att låta mig använda hans och Saras Netflix och HBO. Pengarna sprutar dessvärre mer ut än in, så tv-kanalpaket kunde jag glömma. Men man klarar sig bra bara man har internet. Så nu sitter jag här och lyssnar på Spotify och bara har det bra. Sen lär jag få sån beslutsångest över vad jag ska se. Fränt. Gött med den sortens problem.

Ett annat problem som jag hade, var att få upp en spegel på väggen i hallen. Blir lite mycket att mäta, hålla i, borra och få upp. Bad därför Mattias om hjälp. Han hängde med ner och fick upp den.Han  frågade varför jag inte ens var intresserad av att lära mig detta med att köra skruvdragare och mäta. Jag är så otroligt ointresserad av att lära mig så det är inte klokt. Och jag, till skillnad mot en del andra är inte rädd för att säga att jag inte kan och att jag behöver hjälp. Jag kan så jävla mycket annat så detta med att krångla med den sortens saker är så oväsentligt. Fast jag tror nog att jag skulle fixa det om jag var jävligt tvungen.

Om en vecka skrev PPP att han skulle komma förbi och hälsa på. Det ska bli roligt. Han jobbar 7 dagar till. BloggerImage BloggerImage BloggerImage BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar