söndag 1 mars 2015

Mitt andra lilla hjärta

I går vart det en tur upp till Sunne.Har inte varit där på ett tag.Har varit mycket med jobb och sjukdom.Men så i går bar det i väg.
Åkte direkt till Sibylla och möttes där av Ähhvas mamma och en liten tjej som sken som en sol❤️
Bara hon såg bilen komma så började hon veva med armen och blev jätteglad.Får nog erkänna att jag själv vart så glad över att det se det lilla livet så tårarna trillade.
Det var gött med mat efter jobbet och vi satt nog kvar i över en timme.Många minnen som väller fram just där.
Hur jag och Ähhva satt och åt,skrattade och hade planer inför framtiden.
Att man sedan gick dit varje dag med solskenet när Ähhva dött och köpte cola när man var ute och gick.Man mådde så dåligt,men på något sätt kändes det alltid lite bättre när vi fick vara ute och gå bara hon och jag.Jag,My,en cola som var frukost,lunch,middag och Slipknot varvat med barnvisor och låtar som jag visste att Ähhva och My ofta dansade till.
Få se att världen inte stannat bara för att ens egen hade gjort det.

Vi gick och handlade och gick hem och tittade på tv och som vanligt fick man en massa kakor,chips,osthjärtan,festis,kaffe och såklart en massa kärlek.
Innan det blev mörkt tog jag med ett ljus och åkte upp till Ähhvas grav och tände.
Man känner att sorgen ligger där inne, ibland djupt och i tryggt förvar,men sen utan förvarning så stormar den upp till ytan och är överjävlig.
Som i dag hos en brukare när Helena med sin vackra röst började sjunga 
"Blott en dag,ett ögonblick i sänder"
Då bara kände jag paniken kom...Men som tur var så sjöng dom bara nån mening,men det räckte.
Hennes röst var så förtvivlat vacker❤️

Men nu till nåt mer positivt!Av olika anledningar behöver vi ibland hjälp på jobbet av brandkåren.I dag var en sådan dag.Kul och träffa på dom och se hur dom jobbar.Välldans trevliga var dom också.I morgon ska jag jobba i Agneteberg,sen skola på eftermiddan och det sista får bli en ridlektion.Full fart från morgon till kväll.Men sen har jag ledigt och inga tider och passa förns på onsdag.Då ska jag på massage och sen bär det av mot Gardemoen!!!




    Försöker stålsätta mej inför mötet 
    med den här mannen på fredag....
    Gahhhh!!!!Jorå,en är gött nervös!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar