måndag 2 mars 2015

Ny vecka

Den här måndagen gick fort!Började med och rulla ur sängen strax innan 6.Vart stående en stund efter vägen för där stog en älg och käkade:)
Jobbade i Agneteberg i dag och fy va sköjj det var!Fick en bra tur,hann med det jag skulle fast jag fick gå mellan en del brukare.Något har hänt där och det märks!Härligt!Fötter och händer har gjort dåraktigt ont,blir orolig.
Men jag ska köpa nya skor och se om det hjälper lite.
Kl 13 var det dags för närträff på ANC.Alltid lika kul och träffa resten i klassen,speciellt Jessica.Ho är att för go.
När vi var klara i skolan så åkte jag direkt till stallet.Sa till Maria att jag inte mådde så bra men att jag ville prova och se om jag orkade.
Sen händer det där märkliga...
Jag valde Lomeda för hon är som en gammal traktor.Trygg,lugn och gör inget direkt fort.Hade mina funderingar hur jag skulle ta mej upp,hon är nog nästan 1.70i manken.Men så hör jag ÄnglaFia:)
"Kom igen nöh!Detta fixer du!Pröv!" 
Visst fan gjorde jag det!Det var svårt,men jag gjordet!
Efter 10 minuter så blir kroppen alldeles genomvarm,efter 15 så märker jag inte av någon smärta❤️ Jag känner bara att kondisen inte är den bästa och att jag börjar skratta och är så tacksam.
När man rider så använder man ju nästan bara muskler,mestadels bål,rygg och ben.Det är en underbar träning, för i dom flesta fall så behöver man använda fötter eller händer för att träna.Det är dom som är jävligast nu,och jag behöver knappt använda dom.Men jag hade velat att någon filmat när jag klev av....
Eller klev,jag liksom "rinner" av längs hela sidan på hästen,Hahahaha!!!Tur att hon är snäll❤️
Nu ska här sovas!



    Matsällskap nr 1.En Frutt❤️
   
    Och nr 2,en Snidde❤️

    Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar