tisdag 10 mars 2015

Lycklig tjej!

I går bar det av till ridklubben. Jag vågade inte rida, tänkte att det är bättre och vänta tills armen läkt lite mer så att man inte får in några ovälkomna gäster som kan ställa till det.
Det kan vara nyttigt och sitta på läktaren och kolla också, man lär sig av det med. Jag lärde mig att jag var kass på det. Jag ville bara gå och hämta en häst och hänga med på lektionen...

Men vi har en tjej som har haft lite svårt att sitta ner i arbetstrav. Hon är kanske 7-8 år och har kämpat lika hårt som mej med detta. Man ska hitta balansen, sitta ner ordentligt,luta sig bakåt och slappna av. Jorå, man vill hellre spänna sig, luta sig framåt och tappa balansen :) Sen är det ju väldigt olika från häst till häst. En del har nästan inga rörelser i ryggen, en del är som jag vet inte vad. Men i går fick tjejen en häst som passade just henne. Hon satt så fint i travet och jag önskar så att jag hade tagit kort när hon red förbi oss på läktaren <3
Håret åt alla håll, ridhjälmen lite på sned och världens största leende på läpparna. Hon saknar dessutom en framtand så hon är så oooootroligt söt!!!! Och när hon skumpade förbi så sa hon :"Titta farmor!!!Jag kan!!!!"
Det var fränt! Vi är rätt många "onger" nu på lektionen på måndagar. Det är jättekul.Jag ska försöka ta mig i väg på torsdagkväll och rida igen det jag missat.

Måste in till stan och se om jag hittar ett halsband till Frutt, han har minsann skojat till det och tappat sitt.Så nu är han nakenfis :) Måste även hitta lite inspiration att fortsätta med skolarbetet.Har bara en uppgift kvar i vård och omsorg, sen är den kursen klar!Får dra på lite Machine Head och se om det kanske kan veva i gång en. Är att bra sugen på och åka och ta en fika med någon i stället.Men se det går IKKE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar