onsdag 11 mars 2015

Fullt ös!

Hade jag vetat vad jag vet nu hade jag lagt upp min dag lite smartare.Inte gått upp runt 7 för att sitta med näsan i datorn tills det var dags att åka och jobba.
Men uppgifterna i skolan är roliga och när man sätter igång så blir man nästan manisk.Man vill lära sig så mycket som möjligt,man lämna ifrån sej ett bra arbete till skolan osv.Inte för att jaga bra betyg utan för min egen skull så måste jag lära mej en massa viktiga saker.Annars kan jag rent av vara farlig när jag jobbar.

Det är människor vi jobbar med,inga maskiner som går och fixa reservdelar till.Uppgiften i dag handlade om vilken vård och omsorg man ska ge en brukare som opererat bort ett bröst pga av cancer.Även samma fråga gällande en man som opererats för prostatacancer.Sen hur livskvalitén blir när man drabbas av cancer och måste genomgå cytostatikabehandling.Sista fråga var när märker man att döden är på intågande .Kanske inte så muntra saker med väldigt viktiga saker som man bör känna till.
Efter 8 timmar med detta så fick jag åka till Agneteberg och jobba.
Det blev fullt ös från det vi åkte ut tills vi kom tillbaka...ja jävlar vad det har hänt saker i kväll.Men jag hade bra personal med mej.Anna-Karin och Christian tror jag han heter.En underbar man med ett vackert skratt.Driven,duktig och omtänksam.Men nu ska han tydligen flytta till Göteborg!Inte bra för Agneteberg 
Inte för mej heller.Han var jävligt duktig!
Nu ska hör sovas,och det ska bli underbart 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar