söndag 29 mars 2015

Anki och jag

Nu har jag ganska nyss kommit hem från jobbet. Har suttit och gosat med pöjjkera som jag inte fått träffa på hela helgen <3 Dom vart glada, Snidde sprang runt, runt med storsvans och såg galen ut som alltid när man kommer hem och varit borta längre än fem timmar <3
Sen ska han hoppa i väskan och riva ut allt, han hjälper mej att packa upp.
Vi fick åka tidigt i morse då jag blev inringd på jobb, men innan så hann vi med ett "flowpass" på en timme och  frukostbuffé. Träningspasset var en blandning av yoga,pilates, meditation och lite annat smått och gott. Verkligen ett jättegött pass, men en del kunde jag tyvärr inte göra.... En sak jag inte klarade var solhälsningen,gjorde för ont i vänster handled.

Men den här helgen har varit underbar!Vi kom på fredag eftermiddag, då åkte vi och checkade in och åkte och åt jättego pasta inne i Strömstad. Sen åkte vi tillbaka och badade i flera timmar, såg på tv och somnade tidigt.Lördagen åt vi en låååååång frukost, gick upp till deras spa och fick en timmes ansiktsbehandling.Sen var det tillbaka i plurret för mej och Anki somnade i en solsäng:) Runt 14 gick vi och åt lunchbuffé som var jättegoooooo!!!!!Det fanns så mycket och välja på så jag blev tamefan förbannad! Jag skulle ju hinna bli mätt innan jag hunnit smaka på allt:)

Runt 15 fick vi en duomassage. Ingen av oss sa ett ord under dom 80 minuterna, när vi var klara så var Anki så avslappnad så hon orkade knappt prata och vi blev lotsade ut i ett annat rum där det fanns solsängar, filtar och två stora akvarium.
Där låg vi helt paralyserade lycka tack vare massagen vi fått. Anki gick till rummet och läste och skulle fixa lite kläder innan middagen. Jag hoppade tillbaka i vattnet. Hade inte en aning om att jag tyckte så mycket om att bada. Det var så underbart och bara ligga i det varma vattnet och titta ut på alla båtar och människor som rörde sig utanför.

Middagen var också buffé.Allt fanns!Jag orkade inte äta så mycket utan höll mig till räkor och lite bröd, men det var himmelskt gott!Efter en stund fick vi sällskap av en bankman, en snickare, en betongarbetare och en som jobbade på socialförvaltningen. Dom grabbarna var från Uddevalla och skulle ut och röja i Strömstad.Efter ett par öl och säkert 20 kg buffé senare var så var dom inte så jäddra pigga inte, matkoma deluxe hamnade dom i. Vi vaknade dock till lite brutalt när en göbbe kom i full fart mot buffén men missade att det var en glasvägg i mellan....

Det sjöng rätt gött i den väggen...Precis sånt som man ser på tv!Då kan man prata om att man skrattade så man både fes och nästan kissade på sig!
Det gick såklart bra med göbben.
Men jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig, och jag var inte ensam om det..
Vilken helg!

Jag hade turen och träffa lilla Rut i dag. Hon var ganska bekymrad över att ha flyttat stackarn och jag gjorde precis allt fel när man träffar en liten kattbebis första gången. Jag slevade tag i henne och gav henne puss och kram.Så dömmt!
Sen när hon väl fick komma ner på golvet så böjde jag mej över henne och klappade henne, pratade som en tokig, och gick efter henne i lägenheten.Stackars lilla Rut <3 Men hon hämtar sig väl förmodligen från detta trauma...Men hon är en otroligt vacker liten skapelse som bara fick hjärtat att explodera, så även det sunda förnuftet.Men jag är ju gla i dessa små liv.







    Utsikt från rummet

    Baren,såg likadant ut när man låg i 
    poolen.


    Drinken❤️

    Kvällsmaten

    Så sant!Som vi har pratat,om allt!

    Att få ett sånt sms kan ju inte göra en 
    mer rörd,tacksam och blöt i öga...
    Jag älskar dej Anki!Tack för att du 
     stärker mej i det som komma skall❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar