söndag 22 december 2013

Sohl och förkylning

Hämtade den lilla på dagis.Som vanligt gnäggade hon mest hela vägen till Furtan.Eftersom jag är förskyld så har jag hostat och nyst om vartannat.Den lilla har studerat hur jag sett ut och gjort likadant.En liten härmapa:)Och som jag har skrattat åt det!Hon är så rolig.Först hostar jag,sen nån sekund efter så går hon och hostar och håller handen för munnen:)
Fredagen bar det av till badhuset.Vi provade "Piratvika".Det var skitkul!Först var hon lite skraj och ville sitta i knä och kolla lite,men sen när jag visade henne vad man kunde göra där så fanns det ingen hejd på henne:)Hon skrattade och gallskrek så jag trodde rutorna skulle gå sönder och resten av besökarna skulle få tinitus...
Men vi hade skoj!
På lördagen vart förskylningen värre så vi åkte upp till mormor och slappade.Det var riktigt roligt för innan dagen var slut så hade Stefan,Tomas,Catahrina och hennes mamma tittat inom.Jag kunde sitta i en hög på golvet och snyta mej under tiden som den lilla vart mer än väl uppassad och lekt med.
Nu är julen här igen med allt vad den innebär..Både glädje och sorg.Det var faktiskt riktigt tufft i lördags.Satt och tänkte mycket på Ähhva när Sohlstrålen sprang omkring och lekte med nya leksaker som hon fått i julklapp.Hennes gapskratt när Stefan busade med henne,flirtandet och grimaserna hon gjorde med Christer och Thomas,det missar Ähhva.Hon borde fått vara med och se allt detta.Så jävla orättvist!Hon skulle inte blivit ihjälkörd,hon skulle fått leva och se sin dotter växa upp och umgås med sin familj som hon älskade så mycket.
Visst vet jag att det jag gör för My är ovärdeligt,och väldigt viktigt,men jag önskar så innerligt att hon haft sin mamma i stället.Man blir så arg när man tänker på det.Men det är väl bara att kämpa på.För min,Mys och Ähhvas skull.Det hade hon velat,det vet jag.
Allt löser sej väl till slut.Jorden är rund,rätt som det är så sluter sej väl cirkeln och man kan andas ut,gäller bara att härda ut tills dess.
Man får tänka på det positiva och värdefulla man har runt sej,finns många ljusglimtar där❤️
Skåne är på ingång och stannar i över en vecka,morgondagen ska spenderas med Birgitta ett par timmar,mamma ska göra den godaste julmaten som finns i hela världen på julafton,blir jag frisk ska jag och kära Bapis till Sebastian och Malin och träffa deras lilla mirakel under juldagarna,sen får jag väl försöka spöa Kåre i bowling nån kväll och snosa på pöjjkerna och sen ska jag försöka ta mej upp till Martin och Marri.Skulle ju har träffat dom i dag,men fick avboka för jag mådde helt enkelt för kasst:( 
Tänk om en hade ett mirakelpiller så man slapp vara förskyld...
Men jag vart fanimej litte piggare när jag pratat med Jennifer förut,när en fick höra om lilla Smulan #2,tänk så dom värnar om sin nya familjemedlem Britt och Gösta.Jag skulle ju dit också och titta på alla tomtar,men en vill ju inte smitta dom.Jäddra förskylning!

    Leksaksplockning får det bli nån dag
    

    Kattikorg❤️

    Min polare i sjuksängen i dag❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar