tisdag 31 december 2013

Nyårsafton

Detta är onekligen den värsta dagen på hela året.Jag har aldrig gillat nyår.Och nu tycker jag ännu mindre om det.Förra året hade man förlorat Ähhva och veckorna innan kom det samtalet man fasade för.
ÄnglaFia och jag hade kommit överens om att när vi umgicks så skulle vill inte lägga nån uppmärksamhet på hennes cancer.Den tog upp så mycket av hennes liv ändå.Och jag ville träffa Fia,umgås med Fia och inte med cancern och Fia så för mej var det en bra överenskommelse.
Det enda hon var tvungen och lova mej var att säja till innan hon skulle dö.Låter säkert helt sjukt,men då skulle vi prata om allt det som följer med när någon avlider.Hon ville att jag skulle slippa en massa frågetecken och ville berätta och hade vissa önskemål.Hon hade vänner som stog henne mycket,mycket närmare men hon ville och orkade inte med den smärtan som det innebar för dom att prata om att hennes liv snart var slut,Jag befann mej ju fortfarande i chock efter Ähhva och har alltid hyst stor respekt för Fia så jag bestämde mej för att vara stark och lyssna.
Samtalet kom lite före nyår.
Hon sa helt rakt; Ellis,nu är det dags.Dom kopplar bort min mat nu så jag kommer bara gå på vätska.Jag ska försöka fira nyår med flickorna,Får väl tugga maten och sen spotta ut det för jag ska ha min jävla nyårsfest.Jag har max en månad kvar nu,tänkte tala om,jag hade ju lovat sa hon.Även om man är förbered,så är man inte det.Det är lika tragiskt och smärtsamt iallafall.
Och detta fick jag höra runt nyår så det kanske inte är så konstigt att jag inte gillar nyår...
Förhoppningsvis bli nästa nyår lite bättre ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️
Hoppas ni har det bra där ni är mina kära vänner.Jag älskar er!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar