måndag 16 december 2013

Blåsig väder=busig katt

Sista 24 timmarna har Vincent varit helt vild.Busade med Mattias fötter,ville både bita och använda klorna och det gör han aldrig annars.Sen for han omkring som en tornado med en av mina reflexer så jag fick gå ner och ta ifrån honom den.Vart ju ett jäddra väsen:)Lite senare under natten så tog han in en mus och jagade den runt,runt i huset...Så stoooora pupiller och så full i bus var det länge sen han var.Nu ligger den lille räkan i min säng och sover.Jag bad honom snällt att sova i natt.Jag orkar inte plocka ifrån honom saker och flytta möbler för att han ska komma åt nån stackars mus som han har haft halvt ihjäl.
Sötnosen❤️
I dag vart det en sväng till Karlstad.Julklapp till Mattias och till en annan gooo och snäll människa uppe i Sunne blev det:)Skulle ha haft en grej ifrån Rusta också,men det glömde jag såklart...FaAn!
Blåser så det brakar i huset gör det också.Undrar om det blir strömlöst snart.Gissa om jag dubbelbokat mej då!Igen..Eller som vanligt som LittleB säjer.Han ger febrilt tips om div kalendrar och lösningar så jag ska få lite bättre koll.
Den här gånger ska jag på bröllop i Dalarna på lördagen och på Pearl Jam i Oslo på söndagen.
Jag var ju med Sara och Niklas på Pearl Jam när dom var i Oslo förra gången.Mitt i allt sorgekaos efter Ähhva så fick jag faktiskt en trevlig kväll tack vare dom så när jag hörde att Pearl Jam skulle komma så ville jag gärna åka med dom igen.Den här gången lite starkare och lite mer som
en "normal" Ellis.Och kanske komma i håg lite mer,eller rent av allt av konsert och resa.Det finns så många minnesluckor efter hennes död,hjärnan har väl inte orkat ta in allt,inte konstigt.Men jag får nog lov och säja att det blir lite bättre.Än är jag duktigt förvirrad och har koncentrationssvårigheter,men det blir sakta bättre.Men usch vad jag saknar henne,varje dag.Känns som man fått hjärtat utslitet...Men jag försöker tänka på att fler har gått igenom detta,att fler klarar att leva vidare,känna glädje och kanske till och med inte tänka på det hemska varje dag.Jag ska bli en av dom!Det har jag gett mej faAn på.
Fick att en goo överraskning när jag kom hem förut.På köksbordet låg det två paket och en fiiiint skriven lapp av en jag håller välldans kär❤️
Fina julklappar med sånt jag verkligen blir galet glad av❤️Hon kallade det "lite dröl" men jag blev jättegla!!!!Tack så jättejättemycket Bapis❤️
Kommer att ett litet paket till dej med:)

    ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
   

    Hoppas denne lille man sover i natt❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar