torsdag 30 augusti 2018

Hemma❤️


Då var man hemma igen,i sin egen säng.Vi har bott bra,blivit väl omhändertagna och så. Men hemma, is tha shit!
I dag har vi haft tre föreläsningar,i ett rasande tempo..Väldigt intressanta, men jag vill ha mer. Det var stora ämnen.Undersköterskans roll/arbetsuppgifter, etik och farmakologi.
Etiken kan man fundera runt i en evighet. Finns hur många vägar att gå som helst, och vilken är rätt?
Det kommer bli åka av detta..Men det verkar vara så jag vill ha det.

Vi stannade och åt på Bergvik.När jag kom ut så kom ett gäng killar och cyklade. En ramlade och slog i huvudet..Ingen hjälm..Måste säga att jag blev förvånad över att så få människor brydde sig.Visst, först var det svårt de första sekunderna att förstå om han skrattade eller grät. Men när jag insåg att han grät så var det inte så mycket att fundera på. Han var så rädd och så ledsen grabben. Han hade dock bra vänner som ringde föräldrarna och vi fick tag på en som kunde ringa gula bilen.
Barn som slagit i huvudet bör alltid åka till sjukan tycker jag. Och grabben hade två undersköterskor och en ambulansman att tillgå där han låg. Jag tyckte så synd om honom,..Min tröja var helt blöt av hans tårar.Det var en modig kille.

Var in på stallet och tittade på de nya hästarna vi köpt.Väldigt fina och väldigt höööga! Helt perfekt! Vi har saknat hästar till de som brukade rida N och ridskolan behövde nytt blod. Och rätt som det är så kanske även den här tanten vågar sig upp på något över 1.65.
GodNatt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar