tisdag 14 augusti 2018

Biggan

Jag blir så otroligt nöjd, när sånt man pratar om faktiskt blir gjort.
Jag och en arbetskompis har pratat på att vi ska packa lite fika och åka och sätta oss någonstans och bara vara. I går blev det av. Hon fixade fika och jag åkte till bolaget och köpte en vinflaska som tack för fikat.
Vi åkte ned till Strandparken och satte oss på en bänk där vid vattnet. Har inte varit där sen jag kom hem från SwedenRock. Kunde inte annat än titta på björken som stod där. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta... Tänk om man visste, vad man vet nu..

Vi satt där och pratade om allt mellan himmel och jord. När hon separerade från barnens pappa och flytt och allt vad det innebar. Att det är vanligare att man skiljer sig nu än vad det var förr osv.
Vi vart kvar där i solen i drygt två timmar. Jag är så glad att vi sågs. Under tiden vi satt där kom det även mycket känt folk förbi. Även det var roligt.
Åkte och red efter det och valet föll på Molly. Jag gillar henne. Hon är lyhörd, trevlig att hantera och lyhörd. Fast ibland glömmer jag bort att kommunicera med henne på ett tydligt sätt. Men det hänger ju på mig, inte henne. Jag ska åka och rida i kväll med, hoppas på att få samma häst. Ska jobba någon måndagkväll nu, så då får jag försöka rida igen innan. Det fungerar bäst för mig.

När jag vaknade i morse var kroppen skrot. Är det hösten eller att jag tog medicinerna försent? Hur som helst, ont gör det. Inte kul. Sen när jag kom upp och insåg att nätet inte fungerade...Felet skulle fixas, men när?Det visste de inte. Att man är så beroende.

När det gäller jobb är jag fullbokad hela augusti och en del i september. Känns skönt att veta att man har till räkningar och framför allt mina ridlektioner. Där får jag vila och bara vara i nuet. Låta hjärnan jobba på ett bra sätt, även kroppen får ju sitt. Jag kan bara göra så gott jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar