lördag 11 augusti 2018

I dag kommer PPP

I dag kommer Pärrah. Ska bli skoj. Försöker just nu få ur honom vad han vill ha när han kommer. Måste åka och handla, för här finns det bara ett tomt kylskåp..
Har jobbat två nätter och är så där gött mossig i huvudet. Innan den andra natten hann jag inte sova mer än 3 timmar på förmiddagen.
Mådde inte bra och valde då att ringa Mattias. Han frågade hur det var och hörde att det var ganska trasigt. Han frågade om jag varit och hämtat posten. Det hade jag såklart inte, glömmer alltid att gå dit.

Då sa han att han skulle komma ner en sväng. Han kom och jag bara grät. Gick och hämtade posten och där var domen från tingsrätten. Vi är nu skilda. Kändes skönt att han kom och var med, för jag trodde fan att jag skulle svimma. Man förstår vad man gjort, man förstår att inget mer kommer bli som förr och att vi inte kommer leva i hop. Fast det är jävligt jobbigt ändå. Vi hade ett bra samtal om att vi ska vara rädda om varandra, inte bli osams och att om det blir någon skit, så hör vi av oss. Det märkliga var att vi tänkt samma sak. Är det någon som kommer kontakta mig om något händer honom och tvärtom?? Nu ska det väl inte hända något, men om. Usch vad det här är jobbigt. Och det kan jag nog tycka är bra. Konstigt vore det väl om man bara dansade ut ur ett förhållande som man haft i 20 år?

Natten gick ändå ganska bra. Visst jag undrade om jag skulle tejpa upp ögonlocken ibland, men det gick. Jag berättade även för den sköterskan jag skulle jobba med vad som hänt,  hon var förstående. Så är det här i livet, sa hon. Vi hade bra patienter på avdelningen.De hörde av sig i lagom takt och på morgonen då vart det ett jävla drag. Det är bra, då går klockan fort. Det är även bra att ha det jobbet man har, det ger en perspektiv.. Ger mig kraft att sätta den ena foten framför den andra. Finns allid folk som har det värre.

Min vän hörde av sig i går och behövde lite stöttning. Vi åkte och köpte mat och gick upp till Roger. Där var vi sittandes i ett par timmar och tittade på olika Foo Fighters livekonserter.Härligt. Sen redan vid halv tio var det dags för dusch och säng. Låg och såg på någon halvkass serie och chattade mig till sömns. Herregud vad det blåste ute..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar