söndag 5 augusti 2018

Luktar höst

Jag tycker redan att det luktar höst. Kände det när jag gick till postlådan och hämtade posten. Men det är fortfarande väldigt varmt. I förrgår gick det rätt bra att sova innan jobbet. Åkte in till stan runt 18 och fick de nya däcken påsatta på bilen. Tjena!Vilken skillnaden det blev att köra. Mycket tystare och sen tror jag det blev mer lättstyrt. Åkte sedan till Timmys och åt och kollade på folk.  Åkte till jobbet och hade faktiskt en väldigt bra natt. Två nya patienter och lagom mycket att göra. Var heller inte så trött för än efter 5, och det får man va tacksam för.

Nattens jobb har även det, gått bra. Lite segt i ögonen några gånger, men då får man sysselsätta sig. Sov sämre innan. Då blir det så. Har varit upp och hälsat på Snidde. Frutt var inte hemma så honom missade jag.Var även och hämtade min nya mobil. Det blev väldigt tydligt hur kass min gamla är..

I morgon ska jag åka och hälsa på Carlsson. Det var så länge sedan, så nu bestämde vi oss för att ses. Ska bli så kul. Vet inte vad vi ska göra än, men det ordnar sig.
Efter det blir det stallet. Hälsa på hästarna och rida terminens första ridlektion. Kommer säkert kännas i kroppen i morgon. Skadan i benet hänger i. Jag märker det tydligt när jag måste röra mig lite fortare. Då gör det ont. Får ta upp detta med Mia när hon börjar jobba igen.

Nej, ut i solen, kanske blåser jag bort..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar