onsdag 29 augusti 2018

Skövde

Första skoldagen är slut.Det har varit så himla mycket information..Men det hela känns rätt, väldigt rätt. Man känner ju såklart genast pressen att prestera. Eller det kanske var fel uttryckt. Jag vill prestera, använda huvudet och fundera. Och det lär jag få göra nu. Första kursen är  ”Fördjupad omvårdnad vid akutsjukvård”. Vi har 12 veckor på oss att ta oss igenom kursen.
Den litteratur vi använder oss av, är sjuksköterskeutbildningens. Kan verka svår, sa lärarna. Men jag väljer att vara lite kaxig och tro att jag nog ska klara av att använda mig av den.
Utbildningen kommer ge oss ett ”Europass” som gör det möjligt att kunna arbeta i andra EU-länder om jag förstått det hela rätt.
Der var över 200 sökande till den här yrkeshögskoleutbildningen, så det gäller att göra bra ifrån sig och vara glad att man kom in. 170 stycken gjorde det inte.

Vi var så trötta när vi slutade i dag. Åkte på ett sådant där skrattanfall, ett sånt där så tårarna rinner..
Fantastiskt när det händer. I morgon bär det av hem. Sen ska man vänta in fredagen! Då kommer LittleB hem på besök.Underbart!
Klockan är 21. Jag tror faktiskt jag ska släcka lampan och sova.. Så trött är jag. Tack för i dag Skövde och Amanda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar