söndag 12 augusti 2018

Söndag

Då var det söndag. Sista natten på vikariatet står på schemat. Har precis kommit ur sängen, för andra gången i dag. Var uppe tidigt men gick och la mig igen. Har legat och lyssnat på regnet som dånat mot taket i natt. Härligt!Naturen behöver vatten. Tycker är det är sorgligt, nu är nog hösten här.
Lika jobbigt varje år. Sjukdomen eskalerar, mörkret och kylan kommer och man vet att det dröjer innan man får ligga i solen igen.

Pärrah var här i går och hälsade på. Det var jädrigt trevligt. Vi var in till stan och åt pizza och sen fick han följa med mig på affären och "hannel". Sen åkte vi hem och drack kaffe. Han gjorde ett försök att stänga luckfan på uthuset, men det gick inte. Luckan är nog sned och gångjärnen behöver bytas.Det var inte något jag kunde göra själv sa han. Dret. Får be någon om hjälp. Han tyckte man skulle vara två som grejade med detta.

 Pratade ett bra tag med Jennifer i går. Det går lite bättre för Britt nu. Men jag lider med henne. Hela världen vänds upp och ner och ingen kan göra något för att det ska bli bra/som förr igen.Fortfarande overkligt att Gösta är borta.

Just nu sitter jag och tittar på ett rådjur och hennes lilla bebis. Herregud vad fin den lille är💖I dag är inte pappan med. Han kanske är och grejar med annat. Ska snart ge mig i väg ner till affären i Edane. Har ett paket  där som jag ska hämta. Sen får det bli middag och någon timmes vila innan det bär av till stan på kaffe innan jobb. Jag tror inte jag behöver sova så mycket nu när det är den sista natten.
I morgon blir det spännande, då ska man upp i tid och i väg och träffa en vän. Vi skulle fixa en picknick men det lär det ju inte bli i denna vinterkylan. Sen ska det ridas på kvällen. Roligt.Undrar om Kicki varit och hämtat några nya hästar.Hoppas det.

Tänk att sommaren har gått. Och så otroligt dumt att jag tvivlade på att jag skulle orka jobba så mycket som jag gjort.Att jag inte skulle fixa att jobba natt. Jag tycker det har gått jättesmidigt. Inga problem med att sova, förutom de dagarna som det varit sjukt varmt. Jag har lärt mig massor och jag valde rätt när jag sa upp mig. Det är på huset jag ska vara. Hoppas nu bara att man får så många timmar, så man kan försörja sig. Annars får man väl dra en dag eller två i hemvården. Hur som helst tror jag det kommer ordna sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar