onsdag 8 augusti 2018

Dags att gå och sova.

Sitter vid köksbordet och äter frukost. Ska snart gå och lägga mig och sova.
Har jobbat i natt. Det har varit en sån bra natt. Lagom mycket att göra i en bra takt. Blev väl lite full fräs nu på morgonen, det är väl därför man är vaken än.

Åkte till Carlsson i måndags. Hon var i full färd med att städa garaget.En himla massa fint och trevligt lastades in i min gamla Volvo. Tack Linda 💖 Hon bjöd även på Tomas köttfärsås och sin mammas chokladmuffins. Det var så gött och åka dit och vädra ur sej lite. Och herregud som vi skrattade. Fast det gör vi nog alltid när vi ses.. Jag hade ont i magen när jag åkte hem.

Hann in på Bergvik och köpte ett nytt skal till mobilen och var in en sväng på bolaget. Smäller väl bara till så är det dags att åka till Jennifer och sedan vidare på Wilmas. Random ska spela och lillebror kommer på besök.
På hemvägen kom en annan sorts ont i magen.. Fan. detta livet är inte alltid så lätt. Men då är det helt lovligt att gråta, svära och gråta lite till. Usch..Det är så mycket som är annorlunda nu. Och så mycket som händer. Både roligt och rent av otroligt smärtsamt. Även skrämmande. Jag är ensam nu. Ingens fru, ingens sambo. Fast jag är jag. Och det går bra det med. Måste man "tillhöra" någon?Det tror inte att jag vill.. Men nog känns det att man slitit sig från någon man levt med i 20 år. Och nog undrar man över mycket. Ibland så mycket så det är svårt att andas.

Ridningen har startat. Jag gick ut lugnt och valde Baron. Då kan man inte åka fast för fortkörning.. Lite nervöst var det att. Vi tog en sväng i skogen och avslutade i ridhuset. Mjukstart med lite serpentinbågar, volt åt höger och vänster och trav. Alldeles lagom, har träningsvärk i dag med. Sen åts det pizza. Tror alltid att jag ska svälta ihjäl efter en ridlektion. På fredag är det dags igen.Hoppas bara jag kommer i håg det. Ny dag, ny tid och även ny ridlärare.

I tisdags var jag på lunchkaffe hos Niklas. Vi fixade en powerpointpresentation inför min första närträff i Skövde. Den blev knasig.Precis som förväntat när jag och Nord samarbetar. Kommer bli roligt och prata inför en helt ny skara folk och ha denna som underlag, hahaha!!! Jag var så otroligt trött så jag fattade knappt vad han sa. Efter det åkte vi till replokalen och tog rätt på ett gäng säckar med pant. Då kom jag på att jag nog måste in och handla. När jag kom in så blev jag så full i en enorm suck så jag var tvungen och sätta mig på en stol och släppa ut den. Folk överallt..Ändå såg jag inte folk jag kände en meter framför öga. I bland är det bra att man sätter sig en stund, annars kan man missa saker..

Kvällen blev väldigt tidig och det gick bra att sova ordentlig innan jag åkte till jobbet i går. Härligt.
Nej nu sviiiir det i öga, så jag tror det är dags att hoppa i säng.Oj!Klockan är ju halv 9..

BloggerImage BloggerImage BloggerImage BloggerImage BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar