torsdag 28 december 2017

Mindre än en vecka kvar

Snart bär det av mot sol och värme. Ska bli helt underbart att få se solen. Det har man inte fått gjort på ett tag nu. Har fått lite tips från Beate som nyss kom hem därifrån. De hade haft väldigt bra väder hela veckan. Hoppas vi får det också. Så länge jag får se lite sol så är jag nöjd.
Floridaresan börjar också krypa tätt inpå. Det känns så himla overkligt att det snart är dags. Umgås med två av de roligaste människorna jag vet i nästan tre veckor, i ett land som jag fallit handlöst för. Maten, havet, värmen, språket, människorna och allt man kan hitta på...
Fast nu blir det inte så mycket "hitta på" eftersom jag varit sjukskriven och antagligen kommer gå ner i tid. Fast ligga vid poolen eller havet är inte helt fel och inte heller speciellt dyrt.

Gissa vad som ligger vägg i vägg med hotellet i Orlando?! Cheeeeesecakefactory!!!! Som jag ska handla där. De där ostbollarna med bacon och dipp!! Och den här gången har jag inga jävla campylobacter som kan förstöra mitt hejdlösa ätande😇

Man lär ha lite mer energi den här gången också. Fy vad uselt jag mådde när vi var i New York. Ska bli roligt att komma dit igen och vara frisk.

Jag går nu en tvådagars dressyrkurs på ridklubben. Vi är bara tre i gruppen så nu får man minsann reda på vad man behöver ordna till... Och jag fick Jameson som för det mesta vill göra som han vill och är rätt upptagen med det. Jag tycker det är bra. Jag är inte rädd för att jobba. Hellre att det är så, än att det går i en jävla fart och är svårt att få stopp på.

I dag ska jag även till Avonvova och träffa en beteendevetare. Min chef skickade mig dit. Hon tyckte det kunde vara bra, så jag lär mig bromsa, inte tömmer mig på energi och lär mig prioritera mig själv. Ska bli intressant och få svar på lite saker. Jag undrar själv varför jag inte kan bromsa. Det är roligt att jobba, det tycker jag. Känner aldrig något negativt över att åka dit, men jag har svårt att ge mig cred för det jag faktiskt åstadkommer. Och lära mig jobba och leva lagom. Har fortfarande 20 dagar kvar som jag ska vara hemma.. Nytt läkarbesök den 15/1.. Skulle få en tid hos Avonova med, men det har jag inte fått än.

Julen är slut och den har varit bra. Ätit god mat hos BigB och Elsa. Mycket film har det blivit och lata förmiddagar med Mattias i soffan. Ingen stress. Försöker faktiskt att inte stressa och planera in mer tid än vad jag är van att ha för att undvika att få bråttom.Nu är klockan 11. Ska vara i stan 12. Nu lämnar jag datorn för att göra mig i ordning och räknar med att åka hemifrån runt halv 12. Hade aldrig hänt innan jag vart sjukskriven...Man kan ju hoppas att det går framåt.


När man rotar i julsakerna, hittar man sådant som
fortfarande smärtar...
BloggerImage

Pressade mig i tischan jag fick av Gustav och fokuserade
på en massa bra bra musik i timmar.
BloggerImage


"Va inte å ränn på grava mi när jag ä dö.Slös inte bort din tid
på det", sa hon. "Jag är märräjj ändå" Men ljus på julafton blev det och det kändes
bra. Saknar även henne något enormt.Speciellt nu när vi rullar
mot nytt år och denna februarimånad.Orättvist är ett klent ord.
BloggerImage





Min vän, min katt , mitt allt. Vilket enormt gött sällskap han har varit nu när
jag varit hemma. Och jag tror han tycker det är sketbra att morsan är hemma
typ hela dagarna och bara kliar på honom💗
BloggerImage





BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar