fredag 8 december 2017

Sjukskriven

Som jag befarade som blev jag sjukskriven en vecka och fick en tid på torsdag. Vad som händer efter det, vet jag inte. Hur som helst så kändes det lite som en befrielse. Väldigt märkligt. Jag ringde och pratade med vår chef och efter det samtalet var även dåligt samvete och ekonomisk stress som bortblåst.
Brukar annars må dåligt, eftersom att man vet att det är dåligt med folk som kan jobba när man är sjuk. Insatserna ska utföras, finns det ingen vikarie som kan jobba antar jag att "mitt jobb" delas ut på de andra som jobbar = mer slit för dem😔

Fast är man sjuk får man stanna hemma. Jag måste vara rädd om mig och fått den uppmaningen läääänge av mina nära och kära. I går var jag inte utanför dörren. Bara låg i soffa och myste/sov med katterna. Pratade med BigB och Majlis en stund. De två blir man så glad av att prata med💖

Inser dock i dag att jag bör ge mig i väg till affären och handla. Det är slut på nästan allt. Mattias är ledig i dag så då passar det ypperligt att han hänger på och är bärhjälp och den som tänker till då jag är så tankspridd och glömmer.
Har varit i kontakt med Försäkringskassan och funderar väl på att gå ner till halvtid, låta dem hjälpa till och anpassa mig efter det.
Fast det är skitsvårt! Jag vill tjäna mina egna pengar, gärna lite mer än en halvtidslön då det kostar att leva, det är roligt att jobba, jag vill jobba!! Och om man jobbar halvtid, då verkar det som att man typ aldrig är där?? Det kanske bara är nu jag är så sliten, trött och kroppen värker..Kanske blir det bättre bara vi kommer över årsskiftet? Kanske blir det bättre om jag tar det lite lugnt ett tag? Kanske blir det bättre bara jag slutar förhandla så förjävligt och bara accepterar situationen?
Allt ordnar sig väl till slut..
Inget är iallafall planerat nu. Bara vara hemma och ta det lugnt. Önskar jag vore rik, då hade jag tagit med mig Mattias någonstans där solen skiner och vattnet är 20 grader varmt...
Fast i nuläget med två karensdagar på en månad så kommer vi nog på sin höjd till badhusets varma bassäng😆


Ute blåser det storm.Jag har varit uppe i natt för att kroppen värkte så förtvivlat. Trodde hela huset skulle blåsa bort. Ström finns det än, det är gött. För vad skulle jag greja med annars om jag inte hade tv?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar