fredag 15 december 2017

Hemma tills januari..

Var hos läkaren i går. En hel timme...Han var noggrann och framförallt väldigt rolig. Jag fick ett papper med information om utmattning. I där fanns även 21 olika symtom på detta. Jag bockade av ungefär 15.
Han sjukskrev mig tills mitten av januari. Han frågade lite vad jag gjorde, har gjort, sjukdomshistoria och om jag har några ideér runt hur jag blivit utmattad. Vi gick då 5 år tillbaka.
Efter det samtalet var jag inte längre så förvånad över hur jag hamnat här. Men förhoppningsvis har jag fått hjälp att dra i bromsen i tid. Jag uppvisar inga tecken på att vara deprimerad eller ha ångest. Visst jag har oroskänslor och känner mig stressad. Och så kommer det nog vara ett tag. Jag har väl gått på "hemtjänstfart" även på ledig tid. Ingen direkt återhämtning.

Det jag upplevt som värst är ju yrseln, koncentrationssvårigheterna, tomheten i huvudet och att jag är så himla spänd och inte kan slappna av. Och att ständigt va tätt i näsan eller ha ont i halsen...Och när nackspärren kom och jag började vakna flera gånger varje natt så förstod jag så klart vad som var på gång. Så nu får det bli väldigt lugnt ett tag. Min chef ringde i dag och lyfte av lite stress runt jobb och annat som jag funderar på, det var välkommet. Fick råden att göra det jag tycker är roligt, inte för många aktiviteter om dagen, vila, vila och vila. Och inte må dåligt för att jag gör "roliga saker" när jag är sjukskriven.
Dagens aktivitet är att åka och lämna Mattias bil på recond i Deje.
Morgondagens är att gå på Star Wars med ett gäng vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar