måndag 11 december 2017

Uttråkad!

Jag är så fruktansvärt uttråkad! Fast ändå så orkar jag inte göra något.Märkligt.Jag är väldigt trött för detta vädret som håller på och pendla mellan plus och minusgrader gör att jag inte kan sova som folk pga av smärta. Sen lite snöande på det...

Men ljust och fin blir det ute när snön kommer. I dag är min vän runt och är luciatärna på sjukhuset och Akkva. Hon kandiderade till Lucia men kom inte hela vägen. Men långt då hon var bland de sista.
Taxfreekatalogen kom för ett par dagar sedan. Har inte ens öppnat den, känns som man får hålla i varje krona nu när man är hemma. Eftersom jag har steglös avräkning på min sjukersättning så får jag inga pengar från Försäkringskassan när jag är hemma och är sjuk. Det görs i stället en årsräkning i december, och så skickas det jag har rätt att få.
Undrar om man ska tvinga med Snidde ut och skotta lite så Mattias slipper och gå i så hög snö när han kommer från jobbet.Då får vi lite luft både jag och katten.

Sen funderar jag på hur det skulle se ut om jag är lite sjukskriven och jobbar 50%. Jobbar man 4 timmar om dagen då tro? Ska jag då börja kl 18?? Borde ringa chefen och fråga, men kan ju lugna mig (för en gångs skull ) och se vad som blir bestämt på läkarbesöket på torsdag.
Funderar även på att göra "allt det där" som man inte hinner för att man jobbar, men fan det är ju tråkiga saker som städning och tvätt... Och det har jag säkert hunnit när jag jobbat, men bara ignorerat det just för att det är tråkigt.
Fått många frågor om jag "rockar sockorna" för att jag ofta har olika strumpor... Så är inte fallet.Jag paniktvättar och har alltid bråttom i väg och då nöjer man sig med att hitta två rena strumpor i tumlaren. Lika behöver de inte vara, huvudsaken är att de är rena.

Har fått läkarintyget i dag, och på det står det att jag delvis kommer att kunna återgå i arbete..
Märkligt att när man är ledig så är man inte rastlös och grönnrik. Men det blev jag direkt när jag blev sjukskriven. Har haft ett långt samtal med Milena i dag och hon sa en del kloka saker som gör att det blir lite lättare. Även hon är sjukskriven och har alltid jobbat väldigt mycket. Hon åkte på en knäskada som verkar vara svårläkt. Har jobbat halvtid och tycker det är okej. Hon är väl så mycket klokare helt enkelt, och accepterar läget. Jag går mer och ifrågasätter min situation mest hela tiden.På olika plan. Jag tycker inte om att vara hemma. Fast det är behövligt nu. Men ändå...



BloggerImage

Min vän är inte långt undan
BloggerImage

En ny laddning snö....
BloggerImage


Man skulle ha mer "kattänk"...Livsnjutare
BloggerImage


Suck..Eller tack för att jag har en läkare som ser det man
kanske inte ser själv...
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar