fredag 22 december 2017

Helg

Redan fredag. Tiden går väldigt fort, även fast man är hemma. I måndags var jag och åt lunch med Fia och Noa. Fixade även en julklapp som Mattias bad mig köpa.
Var väldigt roligt att träffa lilla Noa. Hon sov mest, men nu har jag äntligen fått sett henne. På kvällen åkte jag till stallet och red. Jag blev tilldelad Jameson. En väldigt trevlig grabb, men ack så lat. Han vill mest gå och släpa mulen i ridhusgolvet och gå och dagdrömma. Men det satte Christina stopp för. Hon var lite rasen på mig med vill jag tro, för jag är ju en del i att han ska gå framåt och inte tro att han ska få bestämma gångart och vart han ska. Så i då vart jag lite vassare och gav honom en smäll med spöet. Jag hatar det, men ibland måste man. Då lyssnade han ett tag iallafall.
Han måste lära sig att hålla sitt huvud uppe, annars kommer han få skador. Han går ibland så sakta och klumpigt så att han snubblar...

I tisdags var det Idas födelsedag, pizzaparty och ännu en ridlektion. Även den här på Jameson. Fast den gick bättre. Jag var hård från start och vek mig inte en gång för hans hitte på. Träningsvärken som följde var brutal. Länge sedan det var så fantastiskt gott med pizza. Vi var runt 20 pers på kalaset och Ida fick många presenter som hon var nöjd med. Fick även lite dressyrtips av Camilla.

Onsdagsmorgon bar det av till stallet igen. Stel, trött och sliten. Ropade in Baron som faktiskt kom, gick in utan att jag behövde mer än öppna till hagen. Det var skönt, för det är så jäddra halt där. Denna lektionen gick väl så där, men det är roligt att rida för Maria och Baron skötte sig faktiskt ibland. Det är jag som är lite för mesig.Åkte sedan hem och vilade och sov, åt och umgicks med pöjjkera och åkte sedan in på igenridning kl18. Jameson blev jag återigen tilldelad och banne mig fick vi jobba bägge två. Christina kom och tog tyglar och spö och visade mig hur jag skulle göra och talade allvar med Jameson. Då fick jag känna på hur snabbt och lätt han faktiskt kan springa. Jag försökte så gott det gick att hålla igång honom. Inte helt lätt med "cementlår" som värkte.

I går skulle jag ha den dr dagen då jag inte skulle göra någonting, eftersom jag redan hittat på en massa tidigare i veckan. Det är svårt! Jag blir väldigt rastlös och uttråkad. Fast Alva sprang in i en klasskompis på gympan, så hon spräckte läppen... Så jag fick åka upp till henne på akuten och hålla henne sällskap. Det gick bra. Hon fick läppen limmad och sen körde jag hem henne till pappa.



Mä höve rätt i vägga...
 BloggerImage




Lelle Frutten..
BloggerImage




Röda mattan var utrullad hos Ida.
BloggerImage



Och Ida hade gjort så fint!
BloggerImage



Jorå, hon kom på att hon kunde göra så här
med öga..Vi var uttråkade...
BloggerImage



Under veckan kom även ett efterlängtat julkort💜
BloggerImage

Och i dag fick jag ännu en överraskning. En julklapp!
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar