tisdag 2 maj 2017

SM i karensdag?

Årsdagen kom och gick. Ganska smidigt tycker jag.Tänkte såklart på olycksdagen när jag var upp till graven och planterade. Men det gör inte lika ont längre. Annat är smärtsamt.
Åkte och red på torsdagen. Red Hope och nog var det en ganska "Hopelös" ridning och lektion. All balans var som bortblåst och jag var så rasen så jag satt och morrade i mitten på ridhuset. Det skulle inte hjälpa informerade Maria mig, och tvingade ut mig i en vansinnig vänstergalopp med alldeles för hård yttertygel.Allt kändes bara fel, och det var inte pga av Hope. Jag har ridit honom förut och han är en väldigt duktig och lyhörd grabb.

Fredagen kom och jag tog tåget till Stockholm.Skulle möta Jennifer och Tobias där och gå och se Ghost. Har varit planerat sedan länge, och det kändes som det skulle va gött med något roligt efter årsdagen.
Tog mig ut till Globen och skulle till hotellet när jag såg att det var skyltat mot bolaget. Skulle egentligen inte dit, men tänkte att det kunde vara kul och bjuda Jennifer på en Bacardi. Ner för en spiraltrapp, vet inte så mycket mer än att när den tog slut så trampade jag snett med höger fot och det gjorde så jäddra ont så jag fick kasta mig ner på vänster sida. Foten såg inte fin ut så jag rörde lite försiktigt på fotleden och tryckte lite med handen.
Det ljudet när den hoppade rätt igen. FyfaAn! Och ont gjorde det så jag var tvungen att ligga kvar någon minut. Som tur var kom det en snäll tjej som hjälpte mig upp och jag kunde halta mig bort till hotellet.

Väl där vart jag liggandes i sängen. Inget Ghost, inget Kvelertak. Ingen Turbojugendfest. Kunde inte gå på foten. Fick bli högläge och is hela natten.Som tur var så kom Jennifer och Tobias med godis och festis. Sen var det en väldigt snäll tjej som kom upp från receptionen med en smörgås. Inte helt lätt att fixa mat när man inte kan röra sig...Och åka till sjukhuset kände jag inte för. Då hade jag väl fått suttit i ett väntrum lagom tills tåget skulle ha gått hem dagen efter. 

Sökte i Arvika i stället. De kunde inte se någon fraktur, då det inte är helt lätt att se då det kommer en envis tant med en redan allt för svullen fot...Men har jag lika ont på fredag ska jag söka till VC. Fick kryckor och läkarintyg på sjukskrivning till den 14/5. Jag blir stöllig!
Blir väl snart uppsagd... Är ju aldrig där och jobbar känns det som. Men man kan ju inte rå för om man klappar sig i..

Har vart upp på labb och lämnat prover i dag. Det var visst nog.Försöker röra på foteden lite försiktigt och belasta. Vill inte att den ska bli stel och "låst". Men herregud vad den värker!!
Skulle liksom vara ledig nu...Ha lite vårsemester....dret! BloggerImage


BloggerImage



BloggerImage

Fick bästa främmat❤️Men kladdkaka 
och vaniljsås.
BloggerImage


BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar