lördag 22 april 2017

Glad på en söndag!

Och detta beror säkert på att jag fick träffa lille Carl och Linda i går. Det är inte helt enkelt att få till tid ibland, men i går gick det.
Så vi träffades på IKEA och gick ett varv där. Carl tyckte nog inte att det var lika roligt som vad vi tyckte. Det talade han om ibland😂 Och det tycker jag han gjorde rätt i. Tänk om ett par månader, då kommer han dra omkring som en virvelvind genom varuhuset. Han har växt sen jag såg honom sist. Han har så otroligt vackra ögon, vet inte riktigt hur jag ska förklara färgen på dem. Och så klart glad, glad och glad. Sen märker man hur han utvecklas på massa andra sätt. Han sjunger, pratar, man kan ge honom saker och få dem tillbaka, pekar man med pekfingret mot honom så är han snabb med att peta tillbaka med sitt eget, exakt på fingertoppen. Han förstår direkt vad man är ute efter, och man behövde bara visa en gång så var han på och gjorde rätt.
Barn är så häftiga! Jag snodde även en redig kram och gav honom en puss i pannan. Han är så goo!

Var ju på Net on Net i Karlstad i går och köpte ljud till tvn. Blev rätt bra faktiskt...Så bra så jag såg tre filmer på raken. Mattias kom in och frågade om jag inte skulle gå ut en stund när det var så fint väder.
Blev en nej på den! Nya leksaker är till för att lekas med. Kommer antagligen göra det samma i dag.
I morgon är det jobb, tisdag och onsdag med..Sen Stockhölm! I väg och se på Ghost och hem igen.
Jennifer och Tobias ska också dit, men dom stannar hela helgen. Jag kände att jag nog inte hade råd med det. fast det var innan jag sålde lägenheten. Har kollat lite på Hemnet nu, och det verkar som att man får betala så mycket för en lägenhet nu.Galet!

Jag är glad för det. För det innebär att jag kan få ytjordvärme i lillhuset och aldrig mer behöva elda med ved.Inte behöva släpa på en full skottkärra upp och ner till huset, inte be Mattias om hjälp (det gör redan 10.000 andra) inte få ont efter att ha kastat in dreten i vedskjulet osv. Sen blir det väl säkert nåt onödigt också för pengarna...Tänkte Karibien med Mattias. Åka båt en vecka. Redigt stor båt med en massa skoj ombord. Fast han ville hellre ha den senaste sågkedjan som husqvarna gjort, så han får väl få det då. Får väl fråga Ingmarie om jag får hänga med henne och titta på bergsgorillor eller nåt. Jag vill inte köpa saker, jag vill uppleva och få minnen.

Det är ju bomässa i dag!Får nog åka dit en sväng och köpa lite gött. Behövs nog när jag ska krypa under filten och se på film.


Två av mina favoriter!!!
BloggerImage



Ny leksak till mamma, innebär nytt "hus" till Snidde.
BloggerImage


Denna väckte mig i morse. Hade en mus med sig in och en hade han spytt
upp en på mattan i hallen....Men det är ju fint att han talar om och visar..
BloggerImage


Hade glömt min plånbok i Mattias bil. så jag fick hämta den
i Talken innan jag åkte till Karlstad.
BloggerImage


Men bara titt på denna...Hur go?
BloggerImage



BloggerImage


Mitt lillfinger har samma storlek som en 10 månader
gammel pöjjk...
BloggerImage



Snodde en näsgos också💜
BloggerImage

1 kommentar: