fredag 19 maj 2017

Chris Cornell

Ännu en otroligt talangfull musiker har avslutat sitt liv.
Och detta i Detroit "Rock City". Han har gett mig en del fina minnen, underbar musik och han har många, många gånger satt ord på tankar man har haft.

Jag minns så väl när jag, Martin, LittleB och ett gäng till åkte till Stockholm och skulle se honom på Hovet. Hur skulle det bli med bara Cornell? Inget Soundgarden eller Audioslave. Bara han.

Som jag ångrar de orden "bara han". Från första sekunden han steg upp på scenen så var han allt.
Han fick mig att leta mig allra längst fram, han fick mig att tappa hakan med sin röst och utstrålning.
Sista 20 minuterna satt jag lutat mot en vägg och bara flinade som en mupp i total lycka.
Att han nu är borta, hans röst är tyst är fruktansvärt tragiskt. En stor förlust.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar