lördag 27 maj 2017

Doktorn ringde

Har fått svar på de prover jag lämnade förra veckan. Har lite brister, och måste tanka på med b-vitaminer..
Så nu blir det två piller till om dagen som man ska komma i håg att stoppa i sig. Sen ska blodtrycket mätas igen och nya prover tas om 2 veckor.
Vad detta kan bero på?? Detta är lite komiskt. Det kan vara en slemhinna i magen som inte mår bra, så hon ville skicka mig på gastroskopi. Då vrålade jag nej, så stackarn blev väl döv. Jag bara vägrar! Jag har gjort detta 4 jävla gånger, och får sån panik så det är inte klokt. De är underbara på endoskopin, det är de verkligen. Men nej. Kan verka barnsligt men jag hoppar den undersökningen.
Kan lägga om kosten och farten i livet så kommer säkert denna slemhinnan å bli glad igen.
Det andra kan vara tecken på att jag är glutenintolerant..

Mådde rätt dåligt för ett gäng år sedan. Lämnade prover både blod och gjorde en jäddra gastroskopi och fick till svar att jag skulle utesluta gluten i min kost. Sagt och gjort. Jag åt glutenfri kost i flera år och kände mig piggare och bättre. Sedan kommer detta upp på ett annat läkarbesök och den läkaren sa att då han ej hittade en diagnos som bekräftade min intolerans, så ville han ta nytt blodprov och en ny gastroskopi. För det var ju "onödigt" om jag åt den kosten och inte var intolerant. Sen ringer en ssk och säger att de kan inte se nåt på proverna. Så då började jag ju äta som vanligt igen.
Nu har den läkaren som har funderingar runt en ev celikai letat i mina provsvar och hittar inget...
Så nu ska de ta nya prover och greja...Ska bli väldigt skönt att få i sig en massa b-vitaminer. Kanske blir mindre vilsen och trött då.

Nu till nåt roligare!
StoneSour kommer till Sverige i november och jag och Jennifer ska och se dem!!
Jag slog på stort och köpte "meet and greet"biljetter till oss bägge. Så nu ska vi få träffa Corey Taylor och de andra pöjjkera i StoneSour! En ska göre nåt sånt en gång i livet. Och det kostade inte så mycket pengar heller. Vi får väl max en minut, men det är bättre än ingen.

Nu står Frutt och vrålar i trappen. Han tycker vi ska gå upp och lägga oss och se på tv. Och det ska han inte behöva be två gånger om. Börjar jobba 7 i morgon. Jennifer har Gardenparty...Hoppas ingen får en kallsup i poolen, hoppas ingen vaknar med en redig jäddra huvudvärk i möra. För jag är inte bitter över att jag inte kan hänga på😇
BloggerImage


Fick en så fin blomma av jobbet❤️
BloggerImage BloggerImage


Snidde
BloggerImage




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar