söndag 7 maj 2017

Måndagmorgon

Här sitter jag med min vän Snidde och dricker kaffe.Klockan är strax efter 5 och vi har varit vakna i två timmar.
Min fot har gjort lite väl ont  i natt. Gick inte att sova, bättre att gå upp. Kan vara så att foten helt enkelt säger att det inte var så smart att åka upp till Charlottenberg i går. Men jag ville så gärna ut och se lite folk, handla mat och komma hemifrån. Vi var inte där länge, max en timme. Men det är klart att man hinner gå en del på den timmen.
Ska åka upp till sjukan sedan och se om någon av sjukgymnasterna kan ta en titt på foten och säga vad de tycker. Jag tror jag måste stabilisera lite iallafall. Frågan är bara om det går att börja belasta nu eller om en läkare ska få titta på den igen.

Jag märker även att jag är lite "rädd" för att gå på foten. Man tittar hysteriskt på underlaget hela tiden. Vart man sätter ner foten osv. Antagligen för att detta gjorde så himla ont och för att man är livrädd att göra om det.
I dag ska jag även lämna ifrån mig lägenheten. Hon blev jätteglad för att jag ringde och sa att hon var välkommen att börja köra dit saker. Jag var där och hämtade mina sista saker i går. Man tror att man fått med allt. Men det dyker att upp ännu mer.

Har även lite andra saker att fundera över. Väga för och nackdelar, vad man kan vinna på det hela och vad man kan förlora. Fan, man skulle haft en handbok. I den skulle det stå hur man skulle välja och vilka vägar man skulle ta för att livet skulle gå så smidigt som möjligt. Fast det fungerar ju inte så i bland måste man kasta sig utför stupet. Har man tur så landar man mjukt och bekvämt, har man otur så blir det platt fall. Men då har man provat iallafall.
En svaghet (eller styrka) jag har, är att har jag börjat fundera på något så vill jag gärna prova det i praktiken om jag får tillfälle.Nu har det dykt upp ett sådant.

Kom till skott och köpte lite medicin mot migrän också. Eller migrän har jag inte. Jag har ett par ögon som inte klarar starkt solljus, solkatter och lite annat. Jag får något som heter ögonmigrän. Det dyker oftast upp när jag som minst behöver det. Tex när jag kör bil, måste vara koncentrerad på något viktigt, i en galopp på en häst. Saken är den att man blir illamående och får svårt att se. Jag vill nog påstå att det ruckar lite på balansen också.Det blir som en massa flimmer för ögonen, lite lätt tryck över dem och i huvudet...Inte lite jobbigt. Anfallen har eskalerat så Riho tyckte jag skulle prova migränmedicin. Får se hur det går, om det kan hjälpa. Känns ibland som det kan komma från min nacke. Hur det än är så guppar skallen en del när man rider, jag kanske spänner mig när jag kör bil osv. Om jag får i mig något med mycket salt, häller i mig vätska, slappnar av som en förlamad och slänger en filt över ögonen så släpper det efter typ 15-20 minuter.


Tråkigt att för det mesta ha en massa skit som hindrar mig från att köra på så det ryker. Fast det kanske är så att min kropp talar om att jag ska stilla ner mig lite och att den då blir lite snällare. Så kan det också vara.😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar