onsdag 10 maj 2017

Byta arbetsplats

1 juni börjar jag på ett nytt jobb. Fick ett erbjudande från Viks hemvårdsgrupp, och det tog jag. Ställde mig på interna ( en sorts arbetsförmedling för oss i kommun) och tänkte att det dröjer nog innan man får något erbjudande. Till dess kan jag fundera på vart jag vill och vad jag vill.
Efter omorganisation fick vi ett boende som vi ska arbeta på. Det heter att det inte är ett boende, men det är det. Och dessvärre så har glöden för arbetet slocknat lite. Det är absolut inget fel på boendet, men det blir en annan typ av arbete. Jag vill vara ute och jobba, köra bil och vara en av dem som ser till att folk kan bo kvar hemma även fast de är gamla eller sjuka. Vi är olika, en del vill jobba inne och en del ute.
Hade sjukhuset i tankarna också, visst det är väldigt mycket inomhus men ett helt annat arbete.
Men där blev det inget napp. Jag vill inte gå tillbaka till att vara timvikarie och det blir svårt för en chef att anställa någon med så lite arbetsdagar.

Efter bara ett par dagar ringde Maria och sa att hon pratat med Marja och ville att jag skulle komma till henne och jobba. Jag höll på och ramla omkull. Det var jag inte beredd på. Fast vi pratade ett tag om jobbet, området, schema och jag kände att människan var väldigt trevlig och fick Vik att låta intressant. Fast sen var det ju detta med mina nuvarande arbetskompisar. Man måste ju lämna dem. Och det gjorde det hela jättesvårt. Men nu har man chans att byta, se sig omkring och förhoppningsvis lära sig lite mer som undersköterska, se en annan del av kommunen, träffa nya människor och alltid få vara ute och jobba. Så jag tackade ja och berättade det på jobbet.

Så ser ni en kommunbil irra omkring mellan Värmskog och Degeränga med en förvirrad tant bakom ratten, så är risken stor att det är jag. Många frågor blir det...Hoppas de har tålamod därborta.

Foten jävlas inte så mycket nu. Svullnaden börjar lägga sig och det är bara i trappor som det gör riktigt ont. Blev rastlös i dag så jag åkte och köpte fika och hälsade på Marri och Lexie. Tog väl en halvtimme så välte man omkull i deras soffa och höll på att somna. Det är så rogivande att ligga och pilla Lexie i håret och bara titta på henne. Hon är så vacker och go💓
Nu ska jag gå och ropa in Snidde. Han är och luktar på min bil...Måste ju veta vart den har varit😍
Trött är jag å, jäddra penicillin!




Fruttprutt låg i solen och sov
 BloggerImage

Ahhh, lite så här är det faktiskt...

BloggerImage



På Verkstaden fick jag sitta i 1,5 timme. Det var bra för mig
det.
BloggerImage



Har suttit på loftet i dag och jag tror det börjar dyka upp lite
ideér om hur jag vill ha det där uppe...
Under tiden jag är i skåpet och rotar och ska sätta upp en
hylla...
BloggerImage



Världens gulligaste tjej...Inte lätt att vara vaken när det sovs så skönt
brevid..
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar