måndag 29 maj 2017

Denna katten...

Jag har ju katter. Två stycken fantastiska grabbar som är helt underbara.
Men i går var jag faktiskt lite sliten på en av dem. Den stora, den äldsta, den som är min bäste vän och den mest trofasta jag har i mitt liv. Snidde.

Han har höll på en natt så vi höll på att bli galna. Han sprang, råmade, hoppade i sängen och jagade Frutt över hela övervåningen. Vi var ju trötta och sa bara till Snidde att stille sig och gå ut om han var uppdreven. En del av oss på det här "hotellet" måste ju liksom jobba.

Två nätter till efter det har han totalt tappat det och jag har verkligen försökt lugna honom och gick en natt ner och gav honom mat och kånkade omkring på honom. I går låg vi och såg på tv och jag frågade Mattias om det inte luktade död i sovrummet. Han sa som vanligt att jag skulle sluta fjärta så skulle det nog bli bättre luft. Men nu hade jag inte gjort det.
Han kände inget sa han. Men jag tänkte att det kanske var bäst att kolla under sängen så det inte låg någon gammal gallblåsa där.

Under tiden chattade jag med Jennifer, och när jag tittade lite snabbt under sängen så tyckte jag att det var en ekorre. Skrev detta till Jennifer och gick och hämtade sopen.
Men när jag tittar ordentligt med ficklampa så är det fan ingen ekorre. Katten har haft ihjäl ytterligare en hare!!

Till svar från Jennifer får jag "Rena rama house of horror ni bor i, vad kommer han med härnäst?Ett kid?"
Ja, eller en älgkalv, tänkte jag.
Denna katt är ju galen. Han är den lataste jag vet. Har inget direkt minne av när han sprang senast. Hur får han tag på dem?? Och hur mycket arbete ska det inte ligga bakom att dra en död hare genom två kattluckor, uppför en trapp och sen trycka in den under en säng?? Kondis och muskler lär han ha iallafall.
Snidde blev överlycklig att jag till slut hittat hans "skatt".. Hoppade omkring och skrek och hade storsvans. Visade Frutt haren. Han fick också storsvans, men av skräck. Han sprang och gömde sig bakom soffan och kikade förskräckt på vad vi grejade med.Så han är nog oskyldig. Och haren var större än Frutt, så jag har svårt att tro att det var han.Stackars haren....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar