måndag 22 maj 2017

Nu busar du att med mig igen kroppen..

Det har varit en intensiv helg. Jag har jobbat och haft stalljour. Jag har även försökt komma åt det pussel jag köpte för ett tag sedan. Men den kartongen använder Snidde som säng. Och när jag ska försöka lägga pussel, då ska han vevar ner bitarna på golvet.

Jobbade lördagkväll med Maria. Gick hur bra som helst, mycket skratt och en och annan hawaikebab...
Söndagmorgon var det bara och ge sig i väg till stallet och sköta om dem som bor där. KL 11 var det en jättebra clinic om dressyr och annat matnyttigt. Sen var det lunchdags för hästarna och efter det åkte jag till BigB och minglade lite.Sista passet på stallet är det bästa. Då vill hästarna gosa lite och bli grejade med. Och det älskar jag! Fast fort kör det i hop sig med handlederna tyvärr. Men jag kör så länge jag orkar.

När jag kom hemöver så slog det mig att jag skulle nog åka förbi hos Alvas och Joels pappa och fråga om ongera ville med och äta pizza. Och Alva var inte sen att hänga på. Dollerompen är ju lite yngre så det var lite för sent för honom. Det är ju skoldag i dag. Men vi fick en go timme på pizzan jag och Alva.

I dag hade jag tid på Verkstan för min fot gör fortfarande ont och då skulle jag fixa en tid på vårdcentralen sa den andra läkaren jag träffade på sjukhuset. Hon frågade hur jag mådde allmänt, så jag påtalade då att jag mår lite kväsigt. Trött, yr ibland, och allmänt "konstigt".
Då ville hon bara ta ett blodtryck, men vi skulle nog förvänta oss att det var lite högre än vanligt eftersom det inte var ett vilotryck och för att jag nyss kom inspringade på tvaaaara genom hennes dörr.
Hon tog ett och det tog hon om.
Jo tjenare, 100/55... Då skulle jag sluta direkt med mina sviktmediciner.
Fast det har jag redan gjort, sa jag. För det kände jag när jag åt dem att jag mådde mer kväsigt när jag hade dem i kroppen..
Så nu ska jag inom på labb och lämna blodprover då igen, och lämna nytt tryck om 14 dagar.Och sedan ytterligare ett om 4 veckor. Okej, när får jag slippa detta med att ränne hos doktorn då??


Har fått kika lite på nya schemat. Och det
ser väldigt bra ut👌 Låter säkert konstigt.
Men nu har jag tid att vara sjuk och tid för
återhämtning.
BloggerImage

Här har vi att en riktigt smölfis. Kajsa.
BloggerImage

Och Molly
BloggerImage


Och tanten som totalt vunnit hela mitt hjärta med sin egna
stil och sitt humör... Ronja
BloggerImage


Fllijokkos var med ute och pratade i går..
BloggerImage


Nästa gång tror jag vi delar på den. Mattias skulle ha, men
dök aldrig upp. Vi lyssnar dåligt på varandra tror jag👻
BloggerImage BloggerImage



BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar