måndag 2 februari 2015

Dåligt med ljud och den argaste farbrorn i världen

Jo, sen var det ju det där med att inte hålla på med en massa när man äter...
Jag och Mattias tog en tur till Karlstad och åkte på Bergvik och käkade mat. Köpte en nachostallrik och under tiden vi åt så fick jag ett sms från Anki. Jag hade skickat ett kort på hennes dotter Ida som var ett par gammalt. Hon höll på och skratta ihjäl sej och skrev att Ida såg ut att vara släkt med Rulle som var på tvn på 80-talet. Karaktären gjordes av Sven Melander.

Jag skulle då visa Mattias kortet, men med min sjukdom kan man bli rätt fumlig i händerna så det slutade med att jag tappade mobilen rätt ner i högen med creme fraîche. Och inte det att vi snabbt plockade upp den utan bägge bröt i hop och gapskrattade åt detta innan jag fick upp mobilen igen.
Nu är den alltså full i denna vita sörja.... Laddningen fungerar, även högtalarutgången. Men jag hör ikke när jag får sms och heller inte när det ringer. För mycket creme fraîche i vägen.

Tänk när detta blir surt...Blä!Men så länge den fungerar så är jag glad. Fanns ev någon som kunde plocka isär den och göra rent.
Helgen har gått i jobb, inte lite tråkigt och pulsa runt i en massa snö. Men jag vill ju vara i hemvården och då får man göra det.Stackars Jeanette ramlade två gånger, Antigona en.

Jag klarade mig den här gången, men det kommer ju hända att man ramlar. Skulle parkera utanför hos en VT och precis när jag parkerat bilen ( i det pissväder som var i går) så slet i gubbe upp bildörren. Jag trodde det var någon av dom jag jobbade med som skämtade, eftersom bildörren verkligen slets upp. Men det var det inte, det var världens argaste gubbe med en stor schäfer. Hunden skällde och var på väg in i bilen eftersom ägaren inte orkade hålla den med en arm, gubben skrek att jag skulle flytta på bilen så dom som skulle gå utanför kunde få plats och gå.

Sen kastade han igen bildörren så jag trodde den skulle lossna och gick.
Så kan man också hantera situationer....Ibland när man jobbar så behöver man komma in till människor fort, ibland vill man stå nära huset pga av att man sparar tid och som i går när det snöade som f-n, jag valde att stå där eftersom jag själv är rädd för att halka, spara tid, och ansåg att även om jag stog där så stog jag inte i vägen eftersom det är gott om plats där jag parkerade. Men han var väl tvungen och gå precis på den platsen som bilen upptog.

När jag kom in i trapphuset så satt det minsann en arg lapp där.Där stog det att vaktmästaren sandar/grusar för att dom boende skulle kunna gå där och inte för att lata bilförare skulle parkera där på gruset. Ingen avsändare, inget namn. En lappgöbbe med andra ord.Hade gärna velat prata lite med honom. Förklara att jag blev rädd när han ryckte upp bildörren, att många är hundrädda och inte vill ha en stor hund i sitt knä, att vi är långt i från  lata och att man inte bör skrika som en galning när man försöker och kommunicera med en annan människa.
Men han mår antagligen sämre än vad jag gör över detta. Men jag ska villigt erkänna att det var en otrevlig upplevelse.

I dag börjar jag min praktik, mjukstartar med lyft och förflyttningsteknik på ANC. Skulle tydligen vara vårdtagare.Och bråttom vart det som vanligt...Klockan är ju snart 11!!!!

    Här är kortet vi skrattade så åt❤️
 
    Världens goaste cowboy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar