torsdag 5 februari 2015

Två år senare…

Det har gått två år i dag.Två år sedan Jenny ringde och berättade att livet tagit slut för ÄnglaFia.Mycket har hänt sedan dess.Jenny T har gift sig, Carlsson har blivit Bergqvist,Jenny och Linda (tvillingarna som hon alltid sa) har fyllt 40,Ing-Marie har bytt jobb, jag sitter i skolbänken och jobbar, denna dära Lundevall har bytt jobb,kämpat på och hittat ett nytt.Flera av oss har åkt omkring åt alla håll på jordklotet,kämpat med sorgen MEN tagit vara på livet!
Precis som hon ville.
Och det har nog gynnat oss alla.Framåt är rätt väg att gå,även om det är tufft.
Men jag hade en väldigt rak och ärlig vän som talade om vad jag skulle tänka på när sorgen och saknaden skulle försöka äta upp mej.Ibland lyckas den en stund,men då hör jag henne direkt.
Här hann jag bli förberedd på vad som skulle hända.Det gör det hela lite mer hanterbart,men det är fortfarande lika jävla orättvist!Lika många varför finns där,lika mycket smärta och saknad.
Du var så vacker på många sätt,jag var så gla i dej och jag var så sur på dej ibland.
För att du ställde rätt frågor,var ärlig,och trampade på en del ömma tår.Men detta gjordes ju av omtanke❤️Man fick svar,kunde gå vidare och sätta punkt för saker man funderade på om man skulle göra eller inte.
En mästarinna på rak kommunikation och ärlighet.Som jag saknar det när jag står som en åsna mellan två höbalar.

"Gå inte å grönn på rätta tess du blir stölli,drit it å gå vidare iställe!!!"
"En så drifti människe som du hetter att nöe anne å göre"."Fan,hade jag vart chef hade jag anställt dej direkt vettö" Efter du sa det slutade jag ett jobb och satte mej i skolbänken och blev anställd av en annan chef.Det hela gjorde mitt liv så mycket bättre.Tillbaka till det jag på riktigt tror jag ska syssla med,tillbaka till en arbetsplats där det finns underbara människor,tillbaka till den Ähhliis jag var innan jag växte i hop med Ähhva❤️Tillbaka till ett helt jag.Du la upp våra liv som en kortlek och jämförde.Skillnade var att du hade inga kort kvar att spela med,jag har flera.Då förstår man hur skört livet är och att man inte ska vänta med saker,man ska vara rädd om dom man älskar och vara glad för varje dag,även om dom ibland inte är så roliga.Tack underbara Sofia Sjökvist❤️ Jag älskar dej och jag saknar dej!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar