tisdag 24 februari 2015

Ser slutet på det här skovet

Jag tror banne mej att jag är på väg ur det här skovet. Det känns så iallafall.Haft mycket värk, varit väldigt trött och bad till och med om att få gå hem tio minuter tidigare när jag jobbade sist.Har aldrig hänt innan.Men jag var så sliten så jag ville bara hem och sova. Och som jag sov, si sådär 14 timmar på raken..Vaknade i går med en handled som var svullen varm och gjorde nåt så fruktansvärt ont.
Vet inte om det är att man hållit på för mycket eller om det var för att det kom snö. Hur som helst så är det betydligt bättre i dag. Det är inte så jävla roligt och ha så ont i kroppen så när Mattias kommer och vill mysa så blir man stel av skräck för man vet att hur försiktig han än är så kommer det göra ont. Inte kul för varken honom eller mej. Man vill ju liksom kunna krama om den man lever i hop med :(
Kunde ju inte göra så mycket mer än titta på tv i går och prata med pöjjkera.Jo, Mattias ringde så jag fick bogsera hem honom då han tydligen satt eld på nån gammal 740 som han skulle laga. Lite lätt lagom och göra i går med andra ord.
Blir inget jobbande för än fredag iallafall, måste göra en djupdykning i studierna nu, jag ligger rätt risigt till i svenskan.Fort gjort när man blir sjuk.Går ju i ett hiskeligt tempo, men jag har en bra svenskalärare så jag får helt enkelt be honom om hjälp.
I morgon har vi närträff och vi ska lyssna på varandras tal.Jag har inget, fanns inte en suck och sitta framför datorn i går eller i söndags. Dåligt prioriterat och sjukdom...

Fick brev från Landstinget i går.Blev jätteglad och trodde att jag fått tid till ortopeden så dom kan kolla min handled.
Men min läkare hade missuppfattat mig så han skickade en remiss på att jag skulle dit och få en kortisoninjektion...Det var ju inte riktigt det jag ville, och remissen kom såklart tillbaka.Det finns läkare som kan ge här.Saken var bara den att det hjälpte inte. Det krasar i handleden och den gör ont, jag vill veta vad det är för "väsen" så jag kanske kan träna eller om vi är tvungna och provocera benen i handleden som min sjukgymnast säger. Hon tror att jag gjort något så nåt av dom ben som sitter på ovansidan på handleden hamnat fel och behöver läggas rätt. Det är det jag vill ha hjälp med. Men jag skrev en egen vårdbegäran så vi får se hur det går.
Hade varit skönt och fått komma dit, det tär på en att ha ont och jag behöver bägge armarna när jag jobbar.Lätt att hamna i en ond cirkel annars och snedbelasta den högra sidan för att den vänstra gör ont.

Men nu till lite roligare saker :)Denise som jag var i Miami med är just nu på Nya Zeeland!!!Hon lovade att höra av sig på nåt sätt så man kanske får se lite bilder och höra hur hon har det. Synd att flygresan är så jäddra lång, för det är säkert ett otroligt resmål.Och hon som älskar Harry Potter..
Katten skulle bo hos syster Sandra, så den bor alltså i min lägenhet nu.Gissa om jag ska åka dit och hälsa på <3 Det är en pratglad Bengal. Ska bli sköjj och höra om grannhundarna hör den :) En dag mindre tills lilla Rut kommer hem till Jennifer och Tomajjas också! Då kommer en väl grina antar jag...En liten rexkatt med stora ögon och spiksvans <3 Det bästa som finns är att katter. Utan mina trognaste vet jag inte hur man klarat alla sjukdomsdagar. Synd att det inte finns fler djur inom äldreomsorgen, dom hade gjort nytta där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar