söndag 31 augusti 2014

Killerkatt!

Snidde är en väldigt märklig katt.Han har alltid varit duktig på att jaga,men den här helgen chockade han oss ordentligt!
Eftersom han nästan varje natt drar in nån stackars mus som han äter under sängen,så känner man snabbt "liklukten".
I går morse vart jag väckt av Mattias och då sa jag att det luktade konstigt.
Han satte sej på huk och tittade under sängen.Sen tittade han på mej och såg konstig ut...Bad mej att sätta på ficklampan och tittade under sängen igen.När han tittade upp var han rätt blek och sa: "Nu jävlar har den katten jagat för sista gången"
Jag fattade ingenting och tittade under sängen.Där,under min säng låg något betydligt större än en sork.Det hade ingen svans och jag förstog först inte vad det var.Men sen såg jag öronen och dom långa benen...Kattfan hade släpat in en hare!!!Jag vart helt chockad!Dom är tagit ekorrar förut och en gång tog Arne Dahlström en soptippsråtta på nåt kilo.Men en hare?!!!
Vi har haft många katter,men detta har jag aldrig vart med om.Tittade lite på den innan den åkte ut.Den var "hel" och i bra skick.Tänkte om den blivit påkörd,men det såg den inte ut och ha blivit.Sen brukar inte katter ta döda byten.Det enda var att den var ordentligt biten i halsen.Knaskatt!!Som han ska ha kämpat för att få den uppför hans trapp,genom kattluckorna och upp på övervåningen.





Efter det bryska uppvaknande så bar det av till Norge.Emelie skulle ha någon teateruppvisning som hon övat på hela sommaren.Synd bara att det var typ storm,svinkallt och duggregn...Höll på och frysa ihjäl.Fick gå och sätta mej i bilen efter en timme.Klarar inte kyla så bra.



Det handlade om när Norge vart självständigt.Som sagt,vädret förstörde en del tyvärr.Kroppen klarar inte kyla.

 
Var även och hälsade på Fokus som bara 
blir mer och mer busig.Den här gången hittade jag honom i diskhon:)



Hann även ta en liten promenad efter en praktikdag och njuta av det fina vädret.I dag har jag varit hos Ähhvas mamma och grattat henne❤️Sen fick jag åka hem och göra vad jag tror är en artikel och en krönika...Tycker det är svårt!!Antingen är jag knäpp i huvudet eller så förklarar läraren dåligt.Hur som helst så gillar jag det INTE!Ska bli gött när svenskan är gjord.

    Den lilla växer så det knakar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar