tisdag 26 augusti 2014

Tatuering,kastrering och extrajobb

Dagarna går som f-n rent ut sagt!Första veckan på praktiken är klar.Fick hoppa in och jobba extra både söndag och måndag.Verkligen skitkul!Men så klart var jag så nervös så jag höll på och svimma.
Jag hade ju bara gjort 4 dagar innan jag fick stå på egna ben.
Fast det gick bra.Fick ju såklart ringa Försäkringskassan och anmäla att jag jobbade extra och att det då kommer rulla in lite extra pengar.
Först plats nr 156 i kön,vänta 25 minuter och när jag väl kom fram så visste dom inte hur dom skulle göra med detta.Jag sa att jag skulle anmäla jobb och ändrad inkomst,att detta nu var gjort och att dom fick ringa om dom funderade på nåt.Då har jag gjort mitt iaf.
Ringde och frågade när lille Frutt skulle kastreras och det skulle dom tydligen göra på tisdag.Kommer inte bli kul och lämna honom....Men katter ska kasteras,och han kommer knappt märka av vad dom gjort.Och så blir han lika frän som mej,han får ju sin första tatuering också.
I går var jag och hälsade på Fokus.Han kan vara den coolaste katt jag träffat.Han kan jama utan att öppna munnen och leker i slow motion.Skulle vilja veta vad som rör sej i det huvudet.
Fick bli en sväng till Fia,Joel och Alva i dag.Joel hade bakat bullar åt mej,men dom hade han redan ätit upp när jag kom❤️
Jag hade sådan tur så jag fick vara med när Alva fick sin I-pad.Vi lurade henne,och tänk när hon fattade att hon fått en!Oj vad det gnisslade i ungen❤️
Har nog inte sett dom på hela sommaren så det var gött och träffa dom i dag.
Ringde Jimmy också och frågade vad vi skulle hitta på med den 25:e.Efter lite tugg om allt mellan himmel och jord satt jag och tittade upp i en gran och vips kom jag och tänka på ekorren som satt i granen och frågade om vi inte kunde göra en ekorre:)Det tyckte han lät kul,det kunde han gå med på.Sen kom han på att vi ska köra lite kottar och annat kul också.Så då var tatueringsplanerandet färdigt.Perfekt!Kommer bli en trevlig dag i Karlstad.


    Fokus❤️
    
    Snidde kom in och sov ett tag.
    Han har blivit så stoooor...
    5,8 kg så veterinären sa att vi ska 
    byta foder innan han blir större.

    



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar