torsdag 7 augusti 2014

Nytt litet liv i stugan

Mattias ville och titta på en kattunge.Han vill inte stå och gräva ner sej efter Vincent.Han ville framåt och ge ett nytt litet liv chansen här i världen,och att Snidde inte skulle vara ensam katt.
Så först kontaktade han djurskyddet.Dit skulle vi komma in med en intresseanmälan,sen skulle dom kontakta oss och boka en tid för besök på djurhemmet,sen en ny tid och en ny resa till Karlstad för att besöka katten,sen hem och få besked "om vi dög".Därefter skulle vi få en ny tid då vi skulle kunna hämta katten.
Även fast vi köpt både Snidde och Vincent där,och gått igenom allt detta tidigare.
Jag förstår om dom är noga med vart katterna hamnar,men vi är varken nya eller okända i djurskyddet både i Arvika och Karlstad.Så tyvärr,det blev en liten kille från Grönlund som var född och uppvuxen i en ladugård och luktade ko.Han är som en liten mask,svart med lite vitt på bröstet.Snabb som en raket,leker hela tiden,sover nästan ingenting och vi hoppas att mor och far hans inte är syskon,att han kommer trivas och vara frisk.Mattias kallar honom för Nisse,jag kallar honom för Frutt.Han låter nämligen så när han ser mej...
Snidde kallar honom för......
Och.....Hade han tuggat tuggtobak så hade han spottat och sagt "horseshit!"
Han är inte så glad,han morrar och fräser åt den lille,men vi får väl ge dom lite tid.
BigB och jag var i Charlottenberg och shoppade lite grejer i dag.Det mesta åt Mattias faktiskt:)
Jag köpte billiga kräftor på HyperMat och hårspray,och Roger hittade lite prylar han behövde.På måndag drar dom i gång och jobbar.
Jag ska till skolan och lära mej förflyttningsteknik och träffa min handledare som jag ska ha på praktiken.Hoppas jag får köra på med lite kortison under dom veckorna för då orkar jag mer.Men min handledare är informerad om min sjukdom och att jag kommer göra mitt bästa.Det är det viktigaste:)
Ska åka upp till Sunne under helgen till min kära vän.Anette hade varit där och hälsade att det var jättefint på hennes grav.Köpte en lampa som skulle dit,men den står hos Vincent nu.Som jag saknar den grabben.Men jag kan inte ändra på det som hänt.Bara slösa kärlek på dom andra två.Satte in en "dagens ros" till den människa som la honom på uppfarten så han vart skyddad från trafiken.Det är det minsta jag kunde göra kände jag.
Finns ju tyvärr människor som inte ens stannar och inte flyttar dom åt sidan...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar