måndag 11 augusti 2014

Tillbaka i skolbänken

I dag var det obligatorisk närvaro på skolan.Själv såg jag fram emot det.Träffa klassen igen och trycka in lite mer i huvet.
Förmiddagen började med förflyttningsteknik med en bra lärare som heter Maria Persson.Förr i tiden så hette det ju lyftteknik men man gör tydligen inga lyft inom vården nu.Alltså inte utan lyft.
Det vi lärde oss i dag är säkert bara en droppe i havet,men det är alltid en början.På lunchen fick jag åka upp till BigB och umgås med katten.Jag hade ju korv i matlådan så han tjatade och tjatade,men tillslut satte han sej på bakbenen och vinkade med tassarna....Höll på och skratta ihjäl mej.Han tyckte nog jag var dum i huvet och tänkte att om han använde teckenspråk så kanske jag skulle förstå❤️
Då orkade jag ju såklart inte hålla mej,då fick han korv,puss och kram.
Eftermiddagen var det handledarträff och genomgång vad vi ska göra på praktiken.Sen hygien.Så nu är jag lagom trött i huvudet och ska bara ligga och slappa framför tvn tills John Blund kommer.
I morgon bär det av till Hälsokompaniet men en av dom skönaste människorna på denna jord.Ska bli skoj.
Ska även starta Enbrelbehandlingen i morgon.Håller tummarna att den ska hjälpa.


    Precis så här kände jag mej i går,så 
    det var roligt och ge sej av i morse

   Han som "vinkar" ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar