måndag 20 maj 2013

Examenskläder

Åkte med Fia och hennes familj till Charlottenberg eftersom Alva skulle köpa examenskläder.
Otroligt nog så hittade hon byxor,linne och en kavaj inom en timme!På samma affär!Jag hade räknat med att springa runt där i flera timmar.Så är man ju själv:)
Alva samlade ju redan lite extra poäng eftersom hon pekade på Beyonce på en reklambild och sa:"Du ser ut som henne du"
Och du kanske behöver glasögon tänkte jag,log och sa till henne att du är väl helt fantastiskt!Va go!

Vi avslutade på McDonalds där det stog en göbbe och strävade och frågade om någon i personalen kunde ringa efter en taxi.Men om du är full så syns du inte på McDonalds i Charlottenberg.Han gick till kassan flera gånger,men dom tittade inte ens på honom.Eftersom han lämnade sin mat flera gånger på bordet så passade väl en norsk tonåring på att sno hans cheeseburgare.Men då vart jag så förbannad så jag gick fram till denna tonåringen och frågade om han tog nåt som inte tillhörde honom.Han nekade såklart,men jag sa att jag sett honom.Då lämnade han tillbaka burgaren och sa att han trodde inte att nån skulle äta upp den.Efter detta gick jag fram till göbben och sa att jag skulle ringa taxi åt honom.

Ringer Arvika Taxi och dom ifrågasätter varför inte mannen ringer själv,förklarar då att han inte har någon mobil.Då kommer nästa fråga från damen på Arvika Taxi:"Kan du kolla så att han kan betala för sej?"
Men va f-n!!!Händer detta verkligen??
Jorå,hon bad mej och kolla om han kunde betala!
Jag tror att mitt hår ändrade hårfärg där en sväng,så arg blev jag.
Men hur som helst så kom göbben i väg i en taxi hem,med cheeseburgaren i påsen,och på bra humör.

Det sorgliga i det hela är ju att han frågade mej varför jag hjälpte honom.Ingen annan hade ju gjort det.Fast han hade frågat.Det kan man ju undra...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar