måndag 29 oktober 2018

Suturerna är väck

I morgon när jag vaknar kan jag skrika "HALVTID!" För då är hälften gjort på kryckorna. Det är rätt tråkigt och framförallt slitsamt och gå på kryckor.Försöker vara positiv och glad att jag kan ta mig fram, men det är svårt.
Och hjälp får jag hela tiden med det jag inte fixar. Fast det blir också jobbigt. Jag vill ju klara mig, men en del saker går bara inte.

I går vart jag dålig. Var i väg på roadtrip och åt mat och hade det bra.Kände huvudvärken komma krypande och även att det var väldigt varmt i perioder. Fast det var så trevligt där vi var, så det gick an. Men sen när man väl hamnade på soffan så gick inget annat än att dra igen ögonen. Har inte hänt förut. Jag brukar härda ut, men inte i går. Fick ge upp och gå och sova i stället. Kändes som man blev kokt inifrån.

Som tur va så gick det att sova bort. Vaknade i morse och kände mig rätt pigg. Åt, duschade och i väg till kirurgmottagningen för att ta suturerna. Var inte helt bekväm med det. Jag har ju sett att ett par satt hårt åtdragna och i torkat blod. Men Lena hon fixade och trixade och sen hade jag ju en bredvid som försökte prata bort mig lite. Och påminde mig om att andas och att det var skulle bli gött och får bort stygnen. Och det var det.Foten ser bra ut och den här gången vart det ett blått gips.

Nästa sjukhusbesök blir den 13/11. Då ska jag få inlägg i skorna och tittas på en sväng. Det är i Karlstad så då lär jag vilja titta lite Max innan hemfärd😊

Bilen är på lagning också. Handbromsen ska fixas, sen ska jag åka till Mattias och få på vinterdäck.Jag hoppas den sedan ska rulla någorlunda problemfritt i vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar