onsdag 17 oktober 2018

Folk har hört av sig..

Folk mailar och vill inte att någon enstaka människa ska sätta stopp för min blogg. Att det finns människor som vill läsa och veta hur det är. Och att vi får tro att detta var en engångsföreteelse.

Jag har fått min fot opererad.Har gått 8 dagar nu. Var rätt nervös innan och när jag kom dit så fick jag vänta i flera timmar innan jag fick komma in.
De hade även velat fram och tillbaka angående om jag skulle sövas eller få en blockad. Det är tydligen lite riskabelt och söva mig efter som jag har min sjukdom och käkledsartros.
Fick träffa ortopeden som förklarade hur ingreppet skulle gå till, hur lång tid det skulle ta och att jag skulle få en redig dos "må gött" i armen. Jag vart mest förundrad över hur han satt och tog på mina kallsvettiga fötter och sen på tangentbordet och sen bet lite nonchalant på naglarna...Jag hatar fötter..

Men han visade mig även hur överrörlig jag var i mina fötter, detta kan vara boven till att jag stukar dom så ofta. De är rätt ostabila. Han lovade att jag inte skulle märka något efter steloperationen mer än att foten blivit mer stabil.
In i operatonssalen bar det. In med lite götta i armen, sen vet jag inte så mycket mer än att de gjorde något som gjorde väldigt ont.
Hörde något om att foten var i dåligt skick och att han var tvungen att såga. De satte en spruta till och då satt jag upp på britsen för den gjorde skitont och gjorde klart för honom att han inte fick såga en sekund i den foten.
Det höll han med om, jag borde inte känna något, de provade att sticka igen och jag sa ifrån. Då sa de godnatt och sen vet jag inget mer.

Vaknade pigg och åkte hem på kvällen.Sen följde några dagar med rätt go smärta.Roger fick komma hit och hjälpa mig att göra mat. Mattias fick åka på apoteket och jag låg mest som ett jäddra kolli i sängen eller soffan.

Jag ska inte klaga, jag har haft många på besök som hjälp till, och stöttat.Det kunde varit värre och nu kan det bara bli bättre.Sen är Snidde här nu och det är gött.
Jag har även fått hjälp så jag tagit mej hemifrån och i går fick jag hem bilen. Var hos Roger och såg film och in en sväng på stallet. Orkade inte så länge, blir fort trött och åkte hem. Sov i stort sett i 12 timmar i sträck. Visste väl att jag skulle bli trött, men inte så här.Fast då slipper man bli rastlös.

Nu får det nog bli lite alvedon och en stund på soffan, så man är pigg sen när man ska få besök och hjälp med dusch och annat som är lite bökigt just nu. Måste linda om denna foten också.

BloggerImage



Han satt utanför och väntade..
BloggerImage



Snidde 💓
BloggerImage



Han som räddade mig i går.."Jag vill uuuuut!!!Jag vill ha
skräääpmat!!!!"
BloggerImage



Bråfia...Bara att dra ner på tempot, så man
kommer i håg att svara på alla frågor..
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar