tisdag 2 oktober 2018

En vecka kvar i frihet

En vecka kvar i frihet. En vecka till utan gips och smärta. Jag ser verkligen inte fram emot det här.Har inget val.Fan.
I fredags jobbade jag på avd79. Var inte så pigg, är fortfarande förkyld.
Men jag hade ansvar för ett gäng trevliga patienter och fick jobba med en bra sköterska så det gick bra.
På lördagmorgon var det bara att välta ur sängen, äta frukost och ge sig i väg till stallet. Det var "Pay and jump" En träningshopptävling kan man kalla det. Eftersom jag var sjuk så fick jag arbeta inomhus och sälja fika. Kommer inte att hända igen. Bättre att jag är ute bland hästarna eller på banan tror jag.

Det var 24 startande så dagen blev inte så lång. Var klar med mitt runt 12, så då fick jag mat och en halvtimme i sängen. Sen var det dags att ge sig av till jobbet.

Har fått svar på en av uppgifterna. Fick lite tips hur jag ska referera bättre. Har aldrig gjort sånna här arbeten, så mycket är nytt.Men det är väl bara att fortsätta så lär man sig väl.
Fick iaf ett VG på "Omvårdnad som akademisk ämne" Det vart jag glad för. Nu ska jag försöka mig på en ny uppgift. Omvårdnad och observationer.
Den kommer ju bli rolig, för nu blir det ju rent "handarbete". Här ska jag veta exakt vad jag ska göra. Kan jag mitt jobb kommer den här uppgiften bli lite "enklare" än de andra. Men nu jädrar har man det inte så förspänt. Vet inte vilka kapitel i böckerna som man ska använda. Så nu blir det läsning.

Ute spöregnar det, så jag är glad att jag ändå gick ut och njöt av vädret i går. Tog bort lite ogräs, pratade med Pärrah och klippte gräs. Antagligen för sista gången i år.Tog gräsklipparen till postlådan gjorde jag också.

Red på Molly i går. Krävs lite teknik när man rider henne. I galoppen i vänster varv tyckte jag balansen sviktade, och att jag inte fick till det bra. Fick inte ner foten i stigbygeln och fick ingen ordning på sitsen...
Var väldigt fundersam runt detta och tänkte att det kanske bara var en dålig dag. Men sen bytte vi om volt och galopperade i höger varv.Då satt jag perfekt. Inga problem alls att trampa ner foten i höger stigbygel, flytta lite på sitsen för att sedan komma in i samma andning som Molly. I det varvet kunde jag trycka på henne lite så det gick snabbt, för att sedan samla i hop henne i en lite lugnare galopp och sen platta i matta igen😁
Undrar om det kan vara benet jag gjorde illa mig i som spökar?? Jag hade ont när jag gick av, det vill i bland vika sig och jag känner att jag inte har full koll på det än.Fast bättre har det blivit. Mer tid kanske behövs?

Mer tid det behöver jag för det mesta. Låg på soffan och tänkte. "Detta har jag nog inte tid med" Det hade jag inte..
På med Judas Priest och få lite ordning på mig själv.Tur det finns folk med tålamod...


BloggerImage



BloggerImage
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar