onsdag 24 oktober 2018

Ähhva 1982-2012

I går dök hon upp. Det händer visserligen varje dag, men i går var det med mer kraft.
Jag försöker "ta tillbaka" en del musik och en del filmer. Sånna som jag håller väldigt kärt och lyssnat mycket på med henne ,då vi hade massor gemensamt i musik och filmväg.
Efter hennes död har det dock varit för svårt.
Det har gjort för ont. Jag minns henne tydligt och kan nästan blunda och ta på henne när jag lyssnar på en del låtar.
Nu har det snart gått 7 år och jag försöker att ta tillbaka en del saker. Orka lyssna, orka se.
Hamna där man ofta läser att man ska hamna, i acceptans och tacksamhet...

Vägen dit verkar vara åt helvete så lång för mig. Jag får fortfarande andnöd när jag hör "Time Bomb" och "Ruby Soho"Jag ser hur hon dansar... För att inte tala om Slipknot och Volbeat. "Soulweeper" var den sista låten hon lyssande på. Hon spelade Volbeat för att jag då älskade dom, och hon var på väg till mig den dagen hon krockade och dog.

Sista tiden har jag försökt ta mig igenom någon låt om dagen, under tiden jag gjort något trevligt för att få nya minnen. Och det har gått ganska bra.
I går lyssnade jag på "Zzxy Road" Den spelade vi på hennes begravning.
Jobbigt var det men det gick. Jag hade stöd under tiden. Av en av dom viktigaste som lever och finns nu. Som jag vet att hon tyckte mycket om. Vi pratade om hennes begravning och det tror jag inte att jag gjort på det sättet med någon annan.Och att hon hade varit glad över det som sker nu..
Att hon inte hade velat att jag skulle gå och vara ledsen och sakna henne så mycket.

Fast det känns som man inte riktigt styr över detta själv. Sen är det ju lättare att hinna tänka mer nu när man inte pysslar med så mycket annat.Även fast det var jobbigt att prata om henne och begravningen så var det ändå skönt. Tack💓


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar