måndag 22 oktober 2018

det rullar på

Helgen är slut och det är dags att ta tag i lite skolarbete. I dag är jag i iallafall lite motiverad. Eller det är jag väl jämt, men jag har känt mig så himla sliten och mest sovit om jag ska vara ärlig.Foten gör hiskeligt ont i perioder och jag blir fort trött och får gå och vila.
Anki och Salle var här i går och hjälpte mig att dammsuga, handla och ta ut sopor. De tyckte att jag skulle söka vård. Salle hade tydligen fått en lunginflammation när han var opererad i somras och han tyckte mina symptom påminde om hans.

Ska till kirurgen 13.30 i dag så de får ta en kik på foten. Då lär jag få svar. Hoppas bilen startar, den verkar inte må bra av att stå ett par dagar i stöten. Ska bli roligt och komma ut en sväng. Får försöka komma i väg lite mer under veckan. Men nu vet jag iaf att jag bara ska vara hemma tills på lördag, sen ska jag inackorderas på annan adress.
Så länge jag ville tydligen.Och all hjälp med det praktiska skulle jag också få. Hur underbart ska inte det bli?? Jag tror minsann jag behöver lite hjälp med allt möjligt när ändå erbjudandet finns😉

Jag vill att försöka själv, men en del saker kan jag helt enkelt inte göra. Jag hoppas ju såklart att foten blivit lite bättre innan helgen, så man kan passa på att hitta på något när man ändå är i stan.
Snidde har varit här och han är ju helt underbar, även när han går mellan fötterna på mig så jag nästan slår ihjäl mig på kryckorna. Han strir och gör så man får skratta. Sen är det inte så synd om mig. Någon dyker ju upp varje dag iaf.

I morgon skulle Jennifer försöka ta sig ut, och på torsdag kommer Biggan på kaffe. Antagligen dyker även min fantastiska BigB upp och Anki skulle även hon, komma och titta i kylen om något behövdes.

Något jag saknar är hästarna..Och ridningen. Fruktansvärt mycket. Fast det kan nog bli svårt att få hit dom på besök. Får se hur jag mår efter sjukhuset, kanske orkar jag ta mig in i stallet en snabbsväng. Men jag vet inte hur de reagerar på kryckorna? Så man inte går in och skrämmer en häst. Men va fan, ja får väl hoppa in på en fot i boxen i värsta fall..Allt löser sig. Jag saknar dom väldigt mycket iaf.

BloggerImage


Denna är så rolig. Har redan lärt sej att om han gungar på
bordet så dunkar det i väggen, och då kommer jag som ett
skott och släpper in honom.
BloggerImage



BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar