onsdag 1 mars 2017

Usch!

Min gallblåsa är skrot. Den ska opereras ut i dag. Inte så roligt.Ligger just nu i Karlstad på avd 6 och här är det såklart mer än fullt.
Märkligt att vara här som patient, hade hellre jobbat.Men nu är det som det är. I gallan ligger det stenar som är mellan 1-2 cm stora.
Konstigt att man mår så dåligt av att vara på sjukhus. Jag vet ju exakt vad som ska hända och vad de ska göra. Antagligen är jag hemma om en till två dagar och slipper gå igenom det jag gick igenom i söndags. För det gjorde ont, riktigt ont.
Fast det som gör att jag är rädd är för att jag var här och skulle göra en skrapning efter ett missfall.
Det hela gick inte som planerat, jag höll på att förblöda och fick ligga på sjukhuset här i Karlstad i flera dagar och få blod...
Då fattar man hur lite kontroll man har när man är här. Men nu ska gallan ut, ett rutiningrepp som kommer gå så bra så herregud 😀

Enda som kan bli är att de får gå från titthålsoperation till öppen kirurgi ( då gör de ett snitt och tar ut blåsan därifrån) .Sen får jag väl stanna över natten och förhoppningsvis åka hem i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar