måndag 20 mars 2017

Blodprover

I dag ska jag och lämna blodprover till kirurgen i Karlstad. Han ska ringa på onsdag. Förhoppningvis den sista kontakten och sen kan man lägga detta bakom sig. Ska börja jobba på onsdag. Ska bli så skönt.Börjar med en tur 16-21 först. En bra start. Är lite orolig för mina handleder dock, men jag får väl prova först och se hur det går. Hoppas att jag kan starta med medicinerna nästa vecka.
Nu börjar man känna av sjukdomen ordentligt. Tröttheten, värken, svårt att gå det första på morgonen och vänster handled vill inte vara utan handledsskydd. Höger blir sakta bättre.
Men usch vad skrot kroppen känner sig. Somnade innan Farmen var slut i går. Mattias påtalar att jag ser arg ut och är på dåligt humör. Det är vad smärta gör med en. Och det är svårt att hålla humöret uppe när det gör ont. Man styr inte över det.

Blir en sväng till stan för provlämning, handling och lite frisk luft. Sen blir det nog lugnt. Mattias fick åka och jobba både dag och kvällsskift i dag, så jag och pöjjkera är ensamma hemma. Fast de är roliga, då får man skratta iaf.

Har försökt strukturera lite runt resan till New York. Fast man varit där 4 eller 5 ggr så finns det massor jag vill göra. Chelsea Market är en av sakerna. Mat, mat, mat!!! Gå längs "High line" en annan. Sen hade det onekligen varit roligt och fått in Jennifer i en helikopter😄
Fast hon är höjdrädd, så vi får se. Det är en mäktig upplevelse. Sen vill jag ju såklart rida i Central Park. Men priserna är hutlösa!! Det kanske finns andra ställen med mer mänskliga kostnader. Annars det varit ett trevligt sätt att se parken.
Jag hoppas att T-man hittar lite bra musik att lyssna på när man är där. Han är duktig på att leta sånt. Jag är mer dålig på att hålla mig vaken på kvälls/nattid i NY. Fan,tanten blir trött och vill sova.

Känns helt overkligt att man ska dit igen...Bara att börja tänka på vart man gör av lönen i fortsättningen. Och den lönen som kommer efter sjukskrivningen, hahahaha!!!! 80% av lönen i en vecka, noll kronor ifrån försäkringskassan eftersom jag är sjukpensionär. Maj kommer blir en smaaaal månad! Skitsamma, bara man har till räkningar och mat så är man gött med.

I lördags tävlade även en av de människor som bor i mitt hjärta. Och som hon kämpade! Inte helt kry i kroppen, men nog fan presterade hon jättebra. Jag är stolt och glad för hennes skull. Att hon orkar så mycket efter bara ett par månaders träning! Efter tävlingen bar det av till tåget och storstan. Den här helgen var sedan flera månader planerad, bokad och betald så jag åkte. Bra nervös för om jag skulle orka. BigB fyllde år så jag och LittleB åkte ner och hängde med på Blackberry Smoke.

Kom till Stockholm och skulle checka in på hotellet. Där inser jag att jag inte har något körkort med. Inte helt lätt att få tillgång till ett rum på Sheraton när de inte vet att det är jag som är jag... Men efter lite trixande så fixade det sig. Att sen bli uppgraderad till  ett superior room med utsikt över gamla stan var bara 💞
Två sängar som jag tror är 140-160 cm breda!!! Sängläder som är som att fluffa ner sig bland moln och en sååå bekväm säng!
Hann vila en timme sedan var det dags för spelning. Blackberry Smoke var som väntat enormt bra. Jag var så livrädd för att någon skulle knuffa mig eller springa rakt över mig så jösses.... Men jag stod längst bak, så det gick bra.
Efter 1,5 timme så hade jag konsertat klart. Magen gjorde ont och jag var trött och stel så då drog vi tillbaks till hotellet, kastade oss i sängarna,skrattade av lycka och såg på "Twister" med norsk text tills vi somnade.

Jag har så otroligt snälla bröder. De höll ett öga på mig hela tiden, såg till att ingen sprang rätt i mig , frågade hur jag mådde och hängde med tillbaka till hotellet fast spelningen inte var slut. Littles erbjöd sig till och med att bära mig sista biten , hahaha!!! Va go! Sista biten till hotellet var tuff, men det gick. Omtänksamhet och lite sydstatsrock ger en mer energi. Så även fast det kändes minst sagt märkligt att åka när man är sjukskriven, så var det en investering.



Kämparn!
BloggerImage


Utsikten från rummet
BloggerImage



När jag insåg att vi skulle få tillgång till rummet utan körkort, och
att vi dessutom blivit uppgraderade!

BloggerImage


Musik=Livsenergi
BloggerImage




Dessa gjorde gött på onda fötter.
BloggerImage


Den sänga!!
BloggerImage

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar