lördag 18 mars 2017

Handleder

Som väntat exploderade min sjukdom så fort den insåg att jag inte drog i mej några mediciner. Först rök höger handled. Det är ju ingen fara, man har ju två. Dagen efter svällde vänster och blev helt obrukbar.
Inte så rockigt...Inte kunna hålla i mobilen, inte kunna bre smörgåsen, inte hyvla ost, inte kunna släppa ut katter för man fick inte upp dörren, detta med att klä sig, duscha och toabesök, inte kunna klappa pöjjkera och knappt trycka på fjärrkontrollen. Nej, fy fan vilken skit.
Fick tag på Utbult fort och nu har jag ätit kortison i ett par dagar. Högern har återhämtat sig bra. Går att använda, men vänster gör fortfarande vidrigt ont. Handledsskydd, så lite rörelse som möjligt och högläge...Vilken jävla sjukdom.
Och tack allra varmast för att jag har mediciner som hjälper mig att må så mycket bättre!
Men de kan jag inte ta nu för än allt i magen är läkt.Men det kan ju inte dröja alltför länge.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar