tisdag 20 januari 2015

snö, slutdeppat och högt arbetstempo

Då var det redan onsdag, ska i väg och jobba. Först på Solberga ett par timmar för någon var sjuk, sedan ska jag vidare till Akkva och jobba där till 21. Jag vet att det är galet, men i februari så ska jag vara på praktik på Innerstan och då kanske det inte blir en timmes jobb... Och då det nu bestämts att jag ska med till Paris så gäller det såklart att ligga i och jobba det man får.
Jag red Baron i måndags, stönig häst! Eller stönig häst tillsammans med en klen och för snäll ryttare resulterar i en massa onödigt arbete... Maria vill att jag ska rida med spö, jag hatar det. Först måste man hålla reda på både tyglar och spö, sen ska man veva till lite grann när hästen inte svarar på drivning. Gillert inte! Fast jag vet ju att det är en häst och att om man på riktigt ska plåga den så måste man slå hårt och det gör man ju inte. Men jag vill helst rida utan.

Vi blev utan mat efter lektionen för jag hade lyckats lägga bort min plånbok...Men vi överlevde det och plånboken är nu hittad.I går ringde dom från nån LSS-enhet och sa att jag kunde hoppa in som vikarie hos en tjej som jag varit ledsagare åt förut. Dom har svårt att hitta en ny ledsagare åt henne. Väldigt märkligt eftersom detta är en väldigt go,snäll och rolig tjej som är jätterolig och vara med. Måste ligga hos kommunen, att dom inte får nåt gjort. Jag gav en annan tjej numret och bad henne ringa om tjänsten. Det är ett väldigt fint jobb.

I går gjorde jag ett par insändningsuppgifter i vård och omsorg, vill inte hamna efter.Bra om man ligger före tidsschemat ifall man blir sjuk eller nåt. Fick ett C på uppgiften i svenska. Hur det gick till vet jag inte, vi skriver om antikens Rom, Trojanska kriget och medeltiden...Jaja, en får tacka och ta emot.
Undrar vad man får göra på AKKVA i kväll. Förra gången jag var där så var det jättemysigt. Konstigt att vara inomhus hela kvällen, men det är inte svårare än att man går ut på rasten och går ett varv runt huset. Får väl njuta av att vara inne när det är sånt busväder ute.
Att man kan få sån jäddra träningsvärk av att rida...

Äntligen så känner jag mej som vanligt igen. Glad, pigg och motiverad.  Jag fick  nog nån kommahemfrånresandeperission :) Första gången, men jag har läst att det kan hända.Nej, nu får jag nog packa i hop mina saker och dra till jobbet. Hoppas det går bra för lilla Ior på djursjukhuset i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar