tisdag 13 januari 2015

Börjar vakna och har bråttom

Äntligen börjar man få ordning på livet efter resan.Var och red i går,träningsvärken är hemsk.Jag var lite skraj innan och första kvarten,men sen vart det att bra igen.Ryggen vart trött fort,men den har inte gjort ont i dag så då är det nog ingen fara längre.
Funderar på att rida två ggr i veckan.Maria ville att jag skulle börja i en grupp på torsdagkvällar.Får se,men det är bra och rolig träning så länge man slipper tugga spån.
Kollade igenom ordentligt vad som ska vara gjort i skolan tills på fredag.Hmm,det är en del...Var på biblioteket och lånade en bok som vi ska läsa fort som f-n.Men jag hade tur,den är intressant så jag hann läsa lite drygt 100 sidor i dag.Sen skulle vi läsa nån isländs saga och nåt mer från antiken,självklart reflektera och disskutera...
Jag har inte ens påbörjat omvårdnadsuppgiften.Den verkar jätterolig så där kommer det lätt försvinna 5-6 timmar,jobba ska jag göra också...
Och vad har jag gjort i eftermiddag då???Jo,åkte med Mattias till Karlstad och åt och köpte nya pjuks och rida i.Moget,ansvarsfullt och otroligt korkat.Men det var trevligt och ibland ska man umgås med dom man är gift med:)

Skit samma,bara och packa väskan och åka till ANC i morgon och bena ut med Linnar vad han vill ha in innan fredag,sen fixa lite mat och sätta på bra musik och fixa omvårdnadsuppgiften.Vila huvudet och börja peta lite i nästa veckas grejer.
Hoppas alla ni som varit ute inte har slagit ihjäl er,jädrar va halkigt det är!

Skrattade gött när jag satt och tänkte på när jag och My skulle till öppna förskolan ifjol.När vi gick mot bilen så fick bägge "sladd" och fötterna vevade omkring som vispar på oss bägge,jag svor och ongen bara skrattade❤️
Skulle gärna sett oss,hon "ojojojoj" och jag "fan,fan,fan".Nu kan man skratta åt det,men då höll ja att på å "bajse i böxxera".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar