torsdag 23 oktober 2014

Det börjar dra i hop sej...

Åkte in till stan för att diskutera lite angående den tidning vi hållit på med i svenskan. Jag fick godkänt på den, inte lite glad!!! Jag har tyckt just den uppgiften varit väldigt svår, mycket att hålla reda på när man använder sej av det svenska språket, och Linnar putsar gärna tills det är bättre än perfekt. Nu ska jag hålla ett anförande om min katt Frutt och hans framtid , läsa om en känd författare och redovisa den med diverse hjälpmedel.
I november är dom nationella proven, tre dagar ska man sitta med dom....FY!
Nästa fredag är det prov på nervsystemet  och stroke. Härregud! Det är lite och hålla reda på. Har iallafall skrivit ner det som jag TROR är det viktiga och har börjat läst lite grann. Lika bra och börja i tid, det behövs inte mycket för att planeringen ska haverera. Jag är väldigt glad att jag bara läser 75%, fast jag gör ju en del annat också. Men det kommer lätta på jobb från Socialförvaltningen, tråkig att behöva skiljas åt men det görs av positiva orsaker, man började och etablera en kontakt och nu tar Arvika Kommun över och gör arbetet ännu bättre :)
Skönt när det går framåt.

Efter svenskan så åkte jag upp till sjukgymnastiken och tränade, måste få bättre stabilitet i bål och rygg. Jag behöver min träning för att jag ska må bra också, men det har varit så mycket nu en period så jag har helt enkelt inte hunnit. Var hemma och vilade hela dagen i går, slappade bara framför tvn och hade det gött. Funderade på att ringa Jeanette och fråga om det fanns någon möjlighet att få jobba lite under helgen. Jag trivs så bra där, och det känns konstigt att inte gå dit nu när man haft praktik och jobbat lite extra. Men så ringde Mirella i dag, någon från BC var sjuk så jag fick en kvällstur på 4 timmar, perfekt! Så nu har jag precis kommit hem och in i värmen efter att ha ränt i regn hela kvällen. Fast det gör inget, det var ju bara i kväll.
Tänkte tydligen åka hem med deras bilnyckel också, tur att jag glömt ljuset i taket tänt inne i bilen....När jag gick in för att hämta bilnyckeln så var den borta! Men jag visste att jag la i från mej bilnyckel där jag brukar när jag kom in , sen av någon anledning så hade jag lagt den nyckeln i hop med mina andra nycklar i mössan när jag skulle åka hem...Slitsamt om man åkt hem med den nyckeln och nattpersonalen hade ringt och bett mej komma in till stan igen. Men jag och nycklar är ingen bra kombination.

Los Angeles är inte långt borta nu. På måndag är det den 27:e, då är det två månader kvar!!!!!Och det kommer gå fort, jag ser fram emot detta så jag tror jag svimmar! Sol, hårdrock, shopping och den amerikanska underbara kosten i 10 dagar... Men flyga är inte lika kul, men det måste man och man ska komma någonstans. Hoppas man orkar sova på planet, men en annan är väl så jäddra öppdreven så det kommer väl inte gå. Köra bil ska jag göra där igen, halleluja! Måste skriva ut alla papper också, hyrbilsavtal, biljetterna, boendet, estaansökan och föräkringspapper. Måste planera in skolan också några timmar per dag, men det ska nog gå. Pöjjkera får sticka  i väg och göra annat så får jag och Bapis plugga:)Nu ska jag ta med mej min lille Frutt och gå upp och lägga mej. I morgon blir det en sväng till stallet igen, undrar om jag kommer få lika ont i rava och benen igen, förmodligen blir det så..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar