tisdag 5 februari 2019

Gossip

Jag åkte till Nordells och träffade mina gamla arbetskompisar. De hade med sig en avtackningspresent. Och bad om ursäkt eftersom det är typ ett år sedan jag slutade. Men jag blev väldigt glad. Det var kul att träffa dom, även om jag bara hann en timme.
Sen bar det av till McDonalds för en andra dejt. Hur trevligt som helst att träffa den människan. Avslutade denna rundresa med ett sista pitstop för lite pannkakor och annat gött.

Det var det dagen jag åt 15 ggr typ,haha!! Jag har varit och jobbat och där är det ett jävla drag. Nu när jag fått vikariat så undrade chefen om jag visste om några bra undersköterskor. Jag vet. om hur många som helst. Fast de är inte så sugna på att jobba på sjukhuset av olika anledningar.

Jag har varit i väg och tränat vid ytterligare ett tillfälle och då träffat Johan. Han ska skriva till kirurgen i Karlstad att foten ska röntgas och att jag behöver dit för bedömning. Var även upp och la schema på 79:an. Det är så mycket arbetsmoment vid datorn som ska göras. Och olika program. Men jag tror jag fick i hop ett ganska bra schema, sen får vi se hur det blir lagt i slutänden.
Chefen har lovat att jag bara ska jobba kvällsturer. Låter magiskt. Jag kunde ev bli flyttad från en kvällstur till en natt om det skulle behövas. Men det är okej. Jag är glad om jag slipper jobba dagsturer. Kroppen gör så ont på morgonen och stel är man. Det tar någon timme innan jag kan gå som folk och då måste man upp så himla tidigt.

Lördagen gick i stalljour. Packa hö, släppa ut mina kompisar och skotta skit. Hem och mellanlanda ett par timmar och sen i väg igen. När jag var klar för kvällen och kom hem fick jag entrecote och gratäng. Det skulle firas att jag landat toppbetyg i sista kursen och ett vikariat. Bra betyg=kött! Tjo! Det gör ju att man kommer slita ihjäl sig på uppgifterna😆
Åt så jag fick köttfrossa. Det var det värt.

Söndagen gick i sömn känns det som. Kroppen klarar inte alla förändringar så bra. Snö, plusgrader och minus..Så jag gick upp, åt, sov lite på soffan och åkte och handlade. Åt middag och fick sedan raskt gå in i sovrummet och sova ett par timmar. Inte så kul, men man hade inget annat att välja på.

Jobbade i går igen, riktigt roligt. För det händer saker där hela tiden. Fick en extra jobbkväll på ortopeden med. Där har jag inte varit på hur länge som helst. Då får man friska upp minnet på hur man tar hand om ortopedpatienter.

Nu måste jag göra mig i ordning, ska och klippa mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar