onsdag 13 februari 2019

Tandläkarbesök

I dag var jag hos tandläkaren. Allt såg bra ut, en halvtimme av mitt liv tog det, en tusenlapp var det värt och sen bar det av till det relativt nyöppnade kaffehaket på torget. 
Något ytterligare besök blir det nog inte. Personalen missade mitt sällskaps kaffebeställning. Hur det nu är möjligt då de ska dra runt sig på att just kaffeförsäljning. 
Jaja, skit samma. 

Jobbkvällen har gått bra, vi var en till undersköterska så det underlättade ju helt klart. Det är är ett himla drag och vi har en bra chef som försöker på alla sätt att underlätta för oss och sköterskorna. 
Jag fick jobba med Simon i kväll. Jag tycker vi blir ett bra kaklag. Han är klok, gör sitt jobb, gör lite av mitt som riskbedömningar, dokumentation och mnm. Jag blir då fri att fokusera på den patientnära vården. Det är jag bättre på än att dokumentera.

Uppgiften är inlämnad för bedömning. Har mina aningar om att den kommer tillbaka för komplettering. Det gick lite fort på sista frågan. Men jag siktar på godkänt och har presterat mer än godkänt hela första terminen så jag kanske kan luta mig tillbaka en kurs och vara nöjd.

Solen sken i dag och värmde. Det var så skönt att bara stå och gapa på gågatan en stund. 
Känslan jag har nu när jag går och lägger mig är glädje, tacksamhet och hej våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar